Torna el racó dels metges!

A la nostra escola aquest curs hem pogut recuperar alguns dels projectes suprimits el curs anterior per la COVID. Així doncs, hem recuperat el Racó metges! Un espai ubicat al passadís de cicle inicial i que ocasionalment poden utilitzar els alumnes, acompanyats per la mirada atenta del mestre, amb la finalitat de provocar un joc espontani i molt enriquidor entre els infants.

Com ja sabem a través del joc els nostres petits i petites adquireixen moltes de les seves habilitats i es van formant la imatge del món que els envolta.

És molt important dotar d’espais de joc simbòlic perquè els ajuda a:

• Representar mentalment un objecte, una situació o un personatge (ser un metge o metgessa, un pacient …)
  • Desenvolupar la creativitat, imaginació i fantasia.
  • Treballar la empatia, el llenguatge, la comunicació, les habilitats socials…
  • Guanyar confiança i autoestima

Quan imiten situacions de la vida real, els nens i nenes, passen contínuament d’allò real a allò imaginari i els hi permet canalitzar les seves preocupacions i ells mateixos troben solucions a través del joc.

En el joc simbòlic no hi ha regles! El nen o nena ha de jugar a la seva manera, utilitzant la seva pròpia imaginació. És molt important que els adults no dirigeixin el joc i no se’ls ha de corregir.