Danses tradicionals Catalanes

El projecte “Danses tradicionals Catalanes”  es realitza al propi centre  i  té com a finalitat establir una interrelació permanent, amb l’àrea d’Educació Física, per tal d’assolir els objectius establerts en el Projecte Curricular del Centre.

L’objectiu principal és facilitar que l’alumnat visqui experiències noves de dansa que li ajudin en el seu desenvolupament integral.

Les danses i balls tradicionals catalans es realitzen a 4t de primària  a partir del 2n trimestre en una sessió setmanal de 50′ .

El Projecte  preten que el nostre alumnat:

• Familiarització amb danses de la cultura catalana: Formació integral de l’alumne/a a través del treball de les habilitats bàsiques de dansa.
  • Domini de continguts de l’àrea d’Educació física: Formació integral de l’alumne/a a partir de la pràctica , a través del domini del propi cos, dels desplaçaments i de les habilitats coordinatives.
  • Domini de continguts d’expressió corporal:a través d’estimuls rítmics i musicals. Així com l’elaboració i creació de danses tradicionals i coreografies senzilles.

Com a tota activitat física, la motivació és un factor molt important, doncs facilita molt l’aprenentatge; sens dubte la dansa és un element motivador en la pràctica de l’exercici físic.