Què hem fet a Medi Natural? Carta d’una alumna.

Badia del Vallès, 26 de desembre de 2016

Estimada Abril, sé que quasi sempre ens veiem però mai ens hem parat a explicar-nos coses sobre la nostra escola o sobre la nostra assignatura preferida. Doncs, aquesta assignatura del Medi natural no és que sigui la meva preferida però m’agrada molt perquè a més de fer experiments parlem una mica de ciència. Lo pitjor és quan arriba l’examen perquè et poses nerviosa i ja no saps que fer. Bueno, les coses van passant.

Al començament del trimestre vam estar repassant l’aparell locomotor, digestiu i respiratori i va ser molt fàcil perquè els havíem estudiat l’any passat a 4t. També vam fer un eslògan sobre que la gent deixi de fumar i el millor eslògan el van penjar al blog.

Després vam començar l’aparell circulatori i vam realitzar un la dissecció d’un cor. Jo no vaig participar molt però em va sorprendre perquè pensàvem que el cor era molt tou però tot el contrari, és dur. També vam posar canyes blaves i vermelles a les artèries i les venes per diferenciar el pas de la sang bruta i la sang neta. Al dia següent vam fer el dibuix del cor com era abans de fer l’experiment i un altre després de fer-ho i veure com és per dins al obrir-ho. Això sí, no et pensis que fem experiments per fer perquè quan els fem ens ajuda a entendre millor el procés.

Ah! quasi se m’oblida! El cor era d’un be o sigui que encara no sabem exactament com seria el cor d’un humà però m’ho puc imaginar.

Finalment vam parlar del sistema nerviós i jo em pensava que el sistema nerviós era quan estàvem preocupats o estressats però no! Té una altra funció.

Adéu i fins aviat!

Rehab 5è A

1. Najwa

Moltbé aquest alumnes de 5è. A poc a poc anireu trobant el camp que més us agrada. Els experiments són la millor manera de posar en pràctica la teòrica apresa. Felicitats a l’escola.