Parlant de valors… Descobrim la fundació “COLORES DE CALCUTA”

En aquestes festes tan especials, el dia 20 de desembre vam rebre la visita de la Fundació “Colores de Calcuta”. En una de les converses de classe, vam estar parlant del significat de la paraula solidaritat.

Al principi, era una paraula desconeguda per a ells, però amb alguns exemples van descobrir què volia dir. Molts nens i nenes es van sentir identificats i reconeguts en algunes de les accions que fan, ja sigui a nivell individual o a nivell familiar.

Després d’acabar la conversa, l’Astrid Correa ens va explicar que el seu tiet havia vingut de l’Índia, havia construït una casa d’acollida per a nenes sense família i que no tenien accés ni a les necessitats bàsiques.

A partir d’aquí, vam convidar a l’Antonio Mesas (un dels socis fundadors i tiet de l’Astrid) a visitar la nostra escola i a que ens expliqués el seu treball al barri de Pilkana – Calcuta, més conegut com “la ciutat de l’alegria”. Va preparar una activitat molt dinàmica i enriquidora pels nostres alumnes del cicle inicial i algunes de les respostes que vam obtenir dels nens després de parlar amb l’Antonio són aquestes:

….”La solidaritat és compartir alguna cosa o un regal amb algú que no té”.

…..”És fer alguna cosa pels altres.”

…..”Saber compartir el que tenim i ser bons companys”.

…..”Els meus pares també ajuden a alguns veïns”.

…..”Al pati podem invitar a jugar als nens que estan sols”.

…..”Ser respectuosos amb els mestres i amb tots els que treballen a l’escola”.

Al final de la tarda, ens van entregar un mural fet per les nenes de la casa d’acollida Anand Bhavan, i queda pendent una activitat plàstica que realitzarem a la classe i que se la farem arribar com a intercanvi del seu mural.