La primera aproximació dels nens al món de la geometria comença fora de l’escola,d’una manera espontànea a través de l’observació i experimentació del seu propi entorn. Per intuir i explorar aquest espai cal facilitar als nens diferents materials perquè l’ajudin a reflexionar sobre els propis descobriments i finalment ser capaços d’etiquetar aquests nous conceptes.
Quan parlem de geometria tridimensional els nens han de saber transferir els seus coneixements de geometria plana a geometria de cossos.
És per això que se’ls ha proposat una activitat que :
- Incentiva la construcció de robots cercant una utilitat.
- Relaciona nous conceptes geomètrics amb una activitat lúdica i vinculada a l’àrea de medi natural.
- Promou la imaginació, impulsant la creativitat.
- Potencia la reutilització de materials.
- Cerca la participació de les famílies.
Què vam fer?
1r- Vam utilitzar diferents peces i materials fent ús de jocs manipulatius per reconèixer les figures i potenciar la imaginació.
2n.- Cada nen i nena va predissenyar el seu robot i va pensar quina seria la seva utilitat.
3r.- Amb material reciclat el van construir a casa amb l’ajuda de les famílies.
4t.- Vam realitzar una fitxa complementària on també es contempla la competència digital.
El resultat és que hem interioritzat uns conceptes matemàtics manipulant, jugant i fomentant la imaginació.
Tenim inventors que han creat: el cuiner, el cambrer, el traductor per viatjar, i un munt de robots que han estat font d’inspiració per als més petits de l’escola!