Geometria i creativitat a 6è.

La primera aproximació dels nens al món de la geometria comença fora de l’escola,d’una manera espontànea a través de l’observació i experimentació del seu propi entorn. Per intuir i explorar aquest espai cal facilitar als nens diferents materials perquè l’ajudin a reflexionar sobre els propis descobriments i finalment ser capaços d’etiquetar aquests nous conceptes.

mani  mani2

Quan parlem de geometria tridimensional els nens han de saber transferir els seus coneixements de geometria plana a geometria de cossos.

És per això que se’ls ha proposat una activitat que :

• Incentiva la construcció de robots cercant una utilitat.
  • Relaciona nous conceptes geomètrics amb una activitat lúdica i vinculada a l’àrea de medi natural.
  • Promou la  imaginació, impulsant la creativitat.
  • Potencia la reutilització de materials.
  • Cerca la participació de les famílies.

Què vam fer?

1r- Vam utilitzar diferents  peces i materials fent ús de jocs manipulatius per reconèixer les figures i potenciar la imaginació.

2n.- Cada nen i nena va predissenyar el seu robot i va pensar quina seria la seva utilitat.

dis     dis2

3r.- Amb material reciclat el van construir a casa amb l’ajuda de les famílies.

4t.- Vam realitzar una fitxa complementària on també es contempla la competència digital.

El resultat és que hem interioritzat uns conceptes matemàtics manipulant, jugant i fomentant la  imaginació.

Tenim inventors que han creat: el cuiner, el cambrer, el traductor per viatjar, i un munt de robots que han estat font d’inspiració per als més petits de l’escola!