Els alumnes de Cicle Superior parlen amb l’alcaldessa de mobilitat segura en l’entorn escolar.

Els alumnes de 5è i 6è han presentat les seves propostes de mobilitat segura en l’entorn escolar davant de l’alcaldessa, Eva Menor; el tinent d’alcaldessa Iván Sanz, i la tècnica d’Educació de l’Ajuntament, Sandra Gómez.

Amb motiu de la COVID vam haver  d’ habilitar una nova porta d’entrada per facilitar les entrades esglaonades però un cop iniciat el curs escolar  ens havíem trobat amb algunes situacions de risc en l’entorn de les entrades i sortides escolars.

Això ens va fer treballar en equip amb l’equip de Govern i Sandra la tècnica de l’Ajuntament ens va proposar a partir d’una dinàmica  amb peces de Lego, redissenyar l’entorn de la nova porta habilitada.

Tots els grups han mostrat avui les presentacions i propostes que havien dissenyat. Les accions en què han coincidit més grups han estat la millora dels accessos, la col·locació d’elements de protecció per als vianants i la senyalització específica de la zona d’accés al centre.

alumnes de 6è

Avui molts dels alumnes han vist recompensat el seu esforç ja que l’alcaldessa els ha felicitat  per les seves propostes, que ha trobat molt interessants i realistes, i els ha comunicat que algunes d’elles ja estan previstes dur-les a terme a partir de l’octubre, aprofitant les obres de millora dels accessos al Mercat de Badia.

alumnes de 5è

Eva Menor ha explicat que l’Ajuntament ampliarà la vorera i el pas de vianants i que modificarà els sentits de circulació a l’aparcament del mercat perquè els accessos de vehicles siguin per vies d’un únic sentit i, d’aquesta manera, aconseguir un entorn més segur. També ha pres nota de propostes com la instal·lació de senyalització específica i la millora del drenatge a l’entrada del centre, per comentar-les amb els serveis tècnics de l’àrea de Dret a la Ciutat i Agenda Urbana de l’Ajuntament.

Sens dubte, activitats com aquestes permeten contribuir a fomentar  que els nostres petits siguin en un futur, ciutadans crítics, responsables i compromesos amb allò que ens afecta a tots i totes.