El laboratori obre novament les portes als alumnes de Cicle Superior.

Com ja sabeu la COVID 19 estar generant certes afectacions en determinades àrees i espais de la nostra escola al llarg d’aquests 2 cursos escolars.

Però enguany, hem recuperat un aula molt especial i essencial per la nostra manera d’enfocar l’àrea de medi a La Sardana, el Laboratori!

Els alumnes a partir de 5è i 6è disposen d’una sessió setmanal al laboratori, on realitzen les pràctiques relacionades amb el temari treballat a l’aula. Totes les pràctiques tenen una contextualització prèvia i una intencionalitat de portar a terme un mètode científic per garantir un aprenentatge més significatiu.

Disposem d’un laboratori on els alumnes treballen en petits grups. Sent grups heterogenis i consensuats amb els propis integrants i on cada grup disposa del seu equipament. Són agrupaments anuals i es pretén fomentar alhora el treball cooperatiu, destresa bàsica per formar futurs ciutadans competents.: actituds i habilitats de planificar conjuntament, saber escoltar, reflexionar, respectar altres opinions, resoldre problemes, ser responsables amb els resultats i amb els materials, aprendre dels errors, l’autoavaluació…

És evident que qualsevol aprenentatge realitzat mitjançant la pròpia vivència i aplicant la manipulació i experimentació en primera persona, és molt més enriquidor, motivador i significatiu: Observar, plantejar qüestions, formular hipòtesis, identificar variables, experimentar, comunicar , interpretar la informació, fer la recollida de dades en interacció amb d’altres, són per nosaltres accions imprescindibles per l’assoliment dels propis aprenentatges.

Aquest espai ens permet provocar un enfocament molt experimental, sent el propi alumne el principal protagonista del seu procés.

Volem que els nostres alumnes incorporin a la seva pràctica diària bones pràctiques per: tenir cura del propi cos, portar estils de vida més saludable, respectar el medi natural i conservar i millorar  l’entorn.