Dia mundial del Medi Ambient

Avui es celebra el Dia Mundial del Medi Ambient, instituït per l’Organització de les Nacions Unides per alertar sobre la degradació ambiental i donar a conèixer les necessitats de preservar i millorar el nostre medi.  L’objectiu principal d’aquesta celebració és avançar cap a un futur sostenible per a totes les nacions, promovent la cooperació mitjançant l’acció individual i col·lectiva.

Enguany el lema escollit és “És el moment de la natura”.  Els aliments que mengem, l’aire que respirem, l’aigua que bevem i el clima que fa habitable el nostre planeta provenen de la natura. Tot i això, són moments excepcionals en què la natura ens envia un missatge.

Ens demostra que estem a l’abast d’una avaria i és el moment de despertar-nos, prendre nota i reimaginar la nostra relació amb ella.

5321792673?profile=RESIZE_400xMolts centres escolars de Catalunya estan generant la vacuna pel planeta! En aquest PADLET podeu consultar totes les accions que estan fent arreu d’Espanya!

Us expliquem en què consisteix, de manera resumida, però us deixem AQUÍ el text complert d’ESenRED, que val la pena llegir-lo.

5035600053?profile=RESIZE_180x180ALUMNAT

Cada alumne redacta (una paraula, una frase) alguna cosa que ha fet durant aquestes setmanes de confinament i que són positives pel planeta (la vacuna) i la il·lustra en una cartolina o paper. Es fa una fotografia amb la seva proposta de “vacuna” i l’envia per correu electrònic:

CENTRE ESCOLAR

A. D’una banda, realitzarem un collage de totes les vacunes dels alumnes de La Sardana.

B. D’altra banda, la Comissió Ambiental escollirà, entre les aportacions dels alumnes i les alumnes del nostre centre, la vacuna més interessant per sortir de la crisi ambiental. Per a això ha de seguir els següents criteris:

1. Atén a la crisi climàtica i ajuda a resoldre-la.

2. És positiva, resol de cara a el futur.

3. És factible d’aplicar per part dels i les estudiants.

4. No deixa ningú enrere i contempla l’equitat i la justícia.

Esperem que us animeu a participar! Ja que entre tot@s podem aconseguir un canvi!!!

Envieu les vostres vacunes a clozano5@xtec.cat indicant el nom de l’alumne i el curs.

AQUÍ  també trobareu el repte que us proposem: contesteu el Kahoot i demostreu si coneixeu la natura de casa nostra. Estarà actiu a partir de l’1 de juny i tindreu fins al 7 de juny per respondre’l.