Durant el curs, les abelles i les formigues han fet unes matemàtiques manipulatives a través de racons.
Els racons són una estratègia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais, on els infants realitzen propostes d’activitats de forma simultània, amb un material estructurat i suggeridor. Sobretot es potencia la seva iniciativa i que realitzin autònomament les propostes, sent responsables amb el material. Les nenes i els nens prenen protagonisme i participen activament en el seu aprenentatge.
Tanmateix, col·laboren i s’ajuden mútuament per assolir un mateix objectiu. A vegades una companya pot ser model i guia d’un altre company; altres vegades comparteixen, dialoguen, discuteixen i arriben a acords, prenen decisions, accepten i aprenen dels seus errors i prenen consciència de les seves possibilitats. Això fa que augmenti la confiança i seguretat en sí mateixos, i millori la seva autoestima.
El paper de la mestra consisteix a dinamitzar els aprenentatges i animar els infants a participar en els diferents espais d’aprenentatge, proposant-los reptes que siguin assolibles, ajustats al seu ritme maduratiu, d’aprenentatge i de treball. Ajudem als infants a arribar al màxim del seu potencial.
A cada sessió de racons oferim propostes dels diferents blocs de continguts: numeració i càcul: espai i forma (geometria): relacions i canvi; i mesura. Aquí us deixem només una mostra de les darreres sessions de racons, per tal que us feu una idea de com ens divertim aprenent les matemàtiques!