SOM UNS ARTISTES

L’educació artística i plàstica forma part de l’àrea curricular d’Intercomunicació i llenguatges de l’etapa d’Educació Infantil.
Aquesta àrea, però, ha estat tradicionalment la gran oblidada al món escolar, visió que actualment, ha experimentat un gran canvi. Ara per ara no ens plantegem la plàstica com únicament l’exercitació d’habilitats manuals, sinó que pretenem anar més enllà i intentem que l’infant exerciti també les seves habilitats intel·lectuals i cognitives per analitzar, comparar, reconèixer, relacionar……. I és que l’aprenentatge i coneixement en el camp de les arts ha d’afavorir la comprensió de la cultura visual.
És per tot això que a l’escola ens plantegem fer activitats que duguin els infants a desenvolupar l’hàbit de qüestionar-se el que veuen, emetre judicis de valor sobre les obres, a més d’ aprendre a utilitzar tècniques plàstiques bàsiques, familiaritzar-se amb el llenguatge plàstic i desenvolupar la creativitat i la necessitat d’expressió.

Per què treballar l’art a partir dels pintors?
Si l’art és una forma de conèixer i representar el món que ens envolta, les obres d’art són sovint el mirall de concepcions culturals que cal transmetre i tractar des de parvulari.
Podem utilitzar les obres d’art com a material per desvetllar en els infants la curiositat, la sensibilitat vers el món artístic i fer-los espectadors actius davant qualsevol expressió artística. El nostre objectiu darrer és que els infants siguin capaços d’assimilar l’entorn visual i plàstic amb una actitud oberta reflexiva i crítica.

Els nens i nenes de P5 han pogut conèixer i observar diverses obres  de Kandinsky i cadascú ha interpretat i recreat els seus propis quadres amb diferents técniques plàstiques.

Aquí us deixem algunes imatges d’aquest procés creatiu.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>