Simposi d’Escoles Sostenibles

El proper 4,5 i 6 de juliol al CENEAM (Centro Nacional de Educación Ambiental) situat a Valsaín (Segovia) es produirà una trobada a nivell estatal on hi participaran mestres que desenvolupen programes d’educació ambiental centrats en la sostenibilitat. Es tracta de fer un intercanvi d’experiències i de bones pràctiques . Ho organitza ESENRED (Escuelas hacia la Sostenibilidad en Red) que és la xarxa estatal de centres escolars sostenibles.

En aquesta ocasió ens trobarem unes 70 persones de diferents comunitats autònomes. S’han triat 10 projectes de tota Catalunya i La Sardana ha estat un d’ells.

La Sardana és una escola molt compromesa amb el medi ambient fruit de la seva trajectòria al llarg d’aquests 40 anys. A mesura que ha anat passant el temps s’ha convertit en una gran Escola Verda. Són moltes les accions i actuacions encaminades en fer futurs ciutadans responsables i compromesos amb el medi.

En aquesta ocasió he estat convidada per presentar una de les nostres actuacions, en concret el projecte “Estima’t l’hort”. Una nova proposta d’aquest curs que ha sorprès pel seu grau de satisfacció i pel seu caire innovador.

Marxo amb representació de l’escola i realment ha estat una grata recompensa a tot l’esforç realitzat. Així doncs, vull donar les gràcies a totes les persones que ho estan fent possible: a la Sardana per obrir les portes a totes aquelles propostes innovadores, al grup impulsor que s’encarrega de fer que tot rutlli, al claustre de professors que també ho gaudeixen i ho aprofiten , a les famílies que han estat colze amb colze i amb compromís  i especialment als nens i nenes que són el motor de tota acció educativa!

“Una prueba de lo acertado de la intervención educativa es la felicidad del niño.”

Maria Montessori

foto article

Em porto a la motxilla l’essencial, molta il·lusió per compartir la nostra experiència i unes bones antenes per descobrir noves propostes interessants que de ben segur tindran d’altres centres amb els que compartim aquest neguit per gaudir d’un món millor.

Cari Lozano