Ruta botànica per Badia

Els alumnes de 4t de l’escola la Sardana han realitzat una sortida per conèixer la vegetació de la nostra població i relacionar-la alhora amb les múltiples funcionalitats de les plantes i moltes altres curiositats que giren al seu voltant com a llegendes, racons importants en la historia de  Badia…

Aquesta sortida no hagués estat possible sense l’Acompanyament de l’Alex (pla educatiu d’entorn), l’Eva (ràdio Badia) i la Teresa (exmestra de l’escola).

Els mestres de l’escola els hi van proposar fer un recorregut i elles van planificar quins arbres i plantes serien interessants visitar i sobre quines coses ens podíem parlar.

El resultat ha sigut molt satisfactori! Els nens i nenes de 4t han manifestat que no eren conscients de tot el que hi tenien tant a prop i que tot i passar cada dia per davant de tota aquella vegetació fins avui no havien parat atenció.

Han pogut veure que a Badia en tenim moltes plantes aromàtiques que ens serveixen per fer perfums, també que moltes altres són medicinals i tenen múltiples propietats i en definitiva han descobert que les plantes i els arbres ens aporten molts beneficis per a la nostra salut i  contribueixen alhora en el nostre benestar.

Activitats com mirar amb consciència, parlar-ne, escoltar, olorar, tocar i tastar han sigut l’essència d’aquest volt.

Sens dubte, un altre manera de passejar i observar el nostre entorn que sembla que no els ha deixat indiferents i els ha fet petjada.

Grup impulsor d’Escola Verda

1. Mª Teresa Reverter Bigas

Les nenes i els nens que han fet la ruta s’han mostrat molt interessats. Es nota que son alumnes d’una escola que valora la natura i el medi ambient, ja que facilment lligaven les explicacions que els donavem amb coneixements previs adquirids, a l’hort , a les classes i a les colónies que han realitzat .
    Ha estat molt agradable la passejada, ells i elles han après moltes coses i nosaltres també hem descubert algunes que no conaixiem, com un ametller que hi ha on era el pati de l’escola Cervantes i que sembla ser que com el lladoner de la biblioteca, aquest arbre ja estava als terrenys de l’actual Badia del Vallès quan tot eren camps de conreu.