La pau a les nostres mans

“No n’hi ha prou amb parlar de pau. Un ha de creure en ella i treballar per aconseguir-la”. Eleanor Roosevelt

Aquesta setmana la nostra escola ha celebrat el Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP), i amb un acte col·lectiu hem volgut fer públic el nostre compromís per construir la pau entre tots i totes, perquè cada dia sigui el dia de la pau, prenent consciència de què depèn únicament de nosaltres mateixos. “Grans” i “petits” hem compartit un moment com a comunitat al pati de l’escola, escoltant i ballant junts cançons de pau. Perquè a La Sardana, “Tothom hi és comptat”.

Hem acolorit coloms que simbolitzen la pau i hem elaborat un mural col·lectiu que llueix a l’entrada de l’escola, on cada infant ha deixat la seva empremta. I, gràcies a la col·laboració de l’AFA, tots i totes hem gaudit d’una bona xocolatada.

Des de l’escola sempre intentem afavorir una bona convivència i treballem valors com la tolerància, el respecte vers l’altre, l’estimació i cura de l’altre, la cooperació i treball en equip com a fortalesa. Per fer-ho possible, ens dediquem espais per parar i relaxar-nos, espaïs per dialogar i reflexionar; i acompanyem en la gestió de les emocions, i en la gestió dels conflictes.

La darrera setmana els més petits de l’escola vam rebre una visita molt especial, de dues mares que ens van explicar contes relacionats amb la bona convivència, i la diversitat de les persones (fugint d’estereotips que no ens deixen avançar). A les aules també hem explicat contes de pau i hem visionat diversos curtmetratges que ens han fet pensar i conversar sobre què és la pau, l’amistat i el poder de les abraçades. També hem pogut reflexionar sobre la importància del diàleg i la comunicació per a la resolució dels conflictes, per arribar a una bona entesa i una bona convivència, de manera que tots hi guanyem.

Si cliqueu a continuació, podreu veure un bocinet de moments compartits.

“La pau comença amb un somriure”. Madre Teresa de Calcuta