La il•lusió per aprendre

Entrem cada matí a l’escola disposats i disposades a viure nous reptes, experiències, aprenentatges i moltes ganes per descobrir tot allò que ens envolta.

Vam iniciar el curs amb el projecte del nom de la classe; a p4 A van triar ser ànecs i p4 B taurons. I des d’aquest punt de partida vam començar a esbrinar tot allò que volíem saber sobre aquests animals.

Us fem un petit resum de què i com hem treballat a classe dels ànecs amb el projecte, el qual va ser triat, com ja sabeu, pels mateixos alumnes i per votació. A partir d’aquí es va comunicar a les famílies per invitar-les a participar, i des de casa els infants portaven les seves aportacions; dibuixos d’ànecs pintats, caretes, ous…

A la classe tenim un racó del projecte on posem tot allò que treballem.  Hem investigat tot allò relacionat amb els ànecs; com són, les seves característiques principals, les diferents classes d’ànecs que hi han pel món, les diferències entre el mascle i la femella, on viuen, que mengen… Tot partint sempre del que saben els nostres alumnes, per després investigar, experimentar i aprendre a partir dels seus interessos. Un dia vàrem treballar un “escape room”, on un ànec es va amagar, i a través de diferents pistes i les  seves penjades el van trobar. Un altre dia van pescar peixos com els ànecs amb molta observació i precisió. Fins que un dia en vàrem convertir en ànecs, i disfressats van experimentar com caminen i fan els ànecs. Va ser una tarda on van gaudir molt.

Els taurons ja sabien moltes coses sobre aquests animals tan especials i interessants, però encara en volien saber més; els tipus que hi ha, que mengen i com neixen. I tenien molt clar on podien trobar totes aquestes informacions com per exemple a internet o als llibres. Però a partir d’aquí vam trobar moltes altres dades sobre ells vivenciant i experimentant-les en primera persona.

A la classe vam crear un petit oceà amb tots els detalls: corals, peixos, petxines, taurons de joguina…i cadascú va dibuixar el seu propi tauró. També hem après amb quines lletres i com s’escriu la paraula tauró. Com que gairebé molts dels tipus de taurons que existeixen tenen una mida força gran, vam mesurar al pati i a la classe com era el més gran de tots i també el més petit. Ja sabien que els taurons viuen a l’aigua del mar, i vam salar aigua per veure que surava i que no. A més fem molt bones imitacions dels moviments que fan quan neden.

Durant uns dies vam tenir uns convidats molt especials a la classe: en Bruce, el Canelita i la Dory. Eren tres peixos que vàrem cuidar molt; vam preparar el seu aquari amb pedretes, petxines i plantes, els alimentàvem cada dia i els donàvem molt amor, però vam decidir deixar-los en llibertat, ja que és el seu estat natural per viure.

Ens han quedat uns espais del projecte molt macos amb tot el que hem anat fent i també amb el que heu portat de casa i per això us compartim aquest recull de fotografies, un de cada classe, amb uns vídeos que hem preparat.

Esperem que us agradi i el gaudiu tant com ho hem fet nosaltres aprenent sobre aquests animals.

Classe dels Ànecs

Classe dels Taurons