… QUAN UN TEXT COMPLEX ESDEVÉ UNA ACCIÓ
DE LECTURA COL·LECTIVA
Fa uns dies que tenim un llibre nou a l’aula: Tú puedes salvar el mundo. Els infants han trobat la pàgina on surt la Greta Thunberg, a qui ja coneixen, i quan la mestra no hi és, deixen el llibre exposat per aquesta pàgina. Sembla que volen dir alguna cosa… L’endemà, la mestra ho veu: – Voleu que aquesta tarda us llegeixi les pàgines de la Greta? – Siii. A la tarda, la mestra porta fotocòpies per repartir als infants i diu: -Us reparteixo el text, però és un text amb molta lletra, així que no us preocupeu que jo us llegiré el que posa. Vosaltres només heu d’intentar seguir les lletres i si us perdeu, pareu i m’escolteu. La mestra reparteix les fotocòpies i en aquell moment passen coses que no esperava: les nenes i els nens es posen a llegir de seguida. A poc a poc, l’aula s’omple de la música dels infants que aprenen a llegir i, els uns amb els altres, interaccionen per explicar-se les paraules que descobreixen. Aleshores la mestra es retira, observa, escolta i orienta.
(Us convido a escoltar la lectura dels infants clicant sobre la foto)