Un curs més posem en marxa l’hort diàriament i els tallers mediambientals dels dimecres.
No ens deixa de sorprendre com els nostres nens i nenes surten corre’ns al pati en busca d’un foradet en aquests espais que se’ls hi ofereixen en l’estoneta del seu temps lleure.
L’hort ha passat a ser una aula oberta a l’exterior sense la pressió de taules, de llibres, ni de pissarra,on es pot experimentar: olorar, palpar, tastar, observar, mesurar… de manera espontània i lúdica.
A nivell personal haig de dir que ha suposat un gran repte i què alhora m’ha sorprès veure que m’aportava molt més beneficis dels que esperava.
Fins ara , sortia a “vigilar” pati i ara vaig a compartir pati. No us podeu imaginar com és de gratificant establir aquest contacte espontani i el potent vincle que s’estableix amb tots els nens i nenes que participen que fins i tot no són alumnes teus. Veure allà tants nens i nenes disposats a col·laborar, veure com s’organitzen , com es reparteixen tasques , com s’engresquen amb els tallers però especialment veure’ls feliços és el millor dels regals d’aquest projecte.
Però no només això, no us podeu imaginar la quantitat de continguts que de manera espontània aprenen sobre les plantes i els animals, i quin respecte i estima envers la natura assoleixen en poc temps.