“ESTIMA’T L’HORT” I LES FAMÍLIES QUE HI PARTICIPEN!

families (11)

Sóc la Teresa, mare d’un alumne de La Sardana i aquest any tinc l’oportunitat de donar un cop de mà a l’escola, juntament amb altres pares,  donant suport a un nou projecte anomenat “Estima’t l’hort” i he de dir que em fa molta il·lusió!

Qualsevol pare o mare pot donar un cop de mà en aquest nou projecte. Si us hi fixeu al suro de l’entrada de l’escola veureu que hi ha una nota que ho explica.

I el projecte, la veritat, és molt engrescador. Es tracta de fer accessible l’hort als nens i nenes a l’hora del pati, que puguin entrar, escombrar, plantar, observar el creixement de les plantes, regar, buscar erugues que més endavant observaran al laboratori com creixen…

I un cop a la setmana, dimecres més concretament, se’ls hi ofereix als infants la possibilitat de participar en jocs inspirats en el medi ambient, i fer, a través del joc, que aprenguin una mica més sobre reciclatge, cura i respecte del medi que ens envolta i puguin elaborar estratègies imaginatives reciclant qualsevol objecte i transformar-lo en una joguina que els hi servirà durant una bona estona. I es que cal ensenyar als menuts que tot té el seu valor, fins i tot les coses que aparentment semblin no tenir-ne.

Els nens que volen participar s’ho passen molt bé durant aquesta estona. Els hi agrada tocar la terra, tenir cura del que està plantat i treure-li els bitxitos, sobre tot, que els hi dona molta ràbia veure com poquet a poquet es mengen les plantes!

I es així com, sense ni adonar-se’n, els nens es retroben amb la natura i aprenen a gaudir-ne, i aprenen també que la natura té els seus tempos, ja que la feina a l’hort no sempre es pot planificar, perquè d’un dia per l’altre et pot caure una  tromba d’aigua i fer-te malbé les plantes o que t’impedeixi  anar a plantar quan ho tenies tot previst. I es que la natura té el seu tempos i això també s’ha aprendre.

Així, si he engrescat a alguna mare o pare i s’hi vol apuntar només cal que contacte amb Cari i començar a l’endemà mateix!

Teresa Carceller

Mare de l’escola