EL GIZMO S’HA ESCAPAT…

Ja fa dies que l’Héctor em diu que vol explicar una cosa. -Ho vols explicar avui? -No, que m’ho estic preparant. Quan l’Héctor està preparat, porta a l’aula tota una documentació molt ben elaborada que vol compartir amb nosaltres… -El Gizmo s’ha escapat… El Gizmo és el seu gos, què va adoptar a principis de febrer. Abans de fer-ho, l’Héctor ens ho va explicar a tot el grup i ho vam apuntar al calendari. Ara, però, vol compartir amb les seves companyes i companys el dol d’haver perdut al Gizmo i ho fa llegint-nos el text que ha elaborat.

 

 

 

 

(Per veure el vídeo, cliqueu la imatge)

 

Quan l’Héctor acaba de llegir, s’obre una conversa amb les nenes i els nens, que es preocupen pel que l’ha passat. – Quan es va escapar? – L’Héctor assenyala el calendari, on apuntem les dates importants. – Aquest dia el vam adoptar i aquest es va escapar-. I vas plorar? – Sí, vaig plorar des d’aquest dia fins aquest-. L’Héctor ens explica com la seva família li va explicar el que havia passat i com ell anava escrivint tot allò que li deien. La mestra li pregunta: -Per què t’ha servit escriure això que t’ha passat? – L’Hector contesta: – Per sentir-me millor-.

Escriure ha servit a l’Héctor a sentir-se millor i poder gestionar un problema que havia tingut. Però a més a més, compartir el seu neguit i llegir-ho també ha ajudat al Naó, que ens ha explicat que quan va venir d’Uruguai aquestes vacances de Nadal, el seu gat va morir. Fins ara, el Naó no va sentir que l’espai de l’aula podia ser un lloc on expressar una pèrdua que l’ha entristit. Escoltar l’escrit de l’Héctor l’ha ajudat a naturalitzar un procés de dol, per poder compartir-lo amb la confiança del grup.

“No podemos reducir a las niñas y los niños a un par de ojos que ven, un par de oídos que escuchan, una boca que emite sonidos y una mano que aprieta con torpeza un lápiz sobre una hoja de papel. Detrás (o más allá) de los ojos, los oídos, la boca y la mano hay un sujeto que piensa y trata de incorporar a sus propios saberes este maravilloso medio de representar y recrear la lengua que es la escritura, todas las escrituras.”

Emilia Ferreiro

1 comentari

  1. Laura

    Ens alegrem que hagi servit per ajudar a altres companys! Ha estat una experiència bonica i alhora “negativa” per com va passar tot però junts ho hem gestionat de la millor manera posible.
    El text que has posat es molt interesant,precios. Sylvia, moltes gràcies per aportar coneixements i donar confiança als nostres fills.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>