BENVINGUT, SAMIR! أهلا بك يا سمير!

QUAN EL LLENGUATGE PREN SENTIT PER FER-NOS ENTENDRE I PER ACOLLIR

عندما تجعل اللغة منطقية لتجعلنا نفهمها ونرحب بها

Avui ha arribat el Samir a la classe de 3rB. El Samir bé de Síria, on es parla l’àrab, per tant, encara no entén el castellà ni el català. El primer contacte que el Samir ha tingut de nosaltres ha sigut la nostra mirada, el nostre somriure i el nostre cos predisposat a l’acollida: un llenguatge universal.

Amb les nostres paraules, li hem dit al Samir com ens diem i com és la nostra escola. El Samir, de ben segur, només escoltava cantarelles, però el nostre to de veu li ha donat seguretat per seguir-nos al llarg de la visita que els nens i nenes li han fet, per mostrar-li l’escola. Li han llegit els cartells dels llocs importants: el lavabo, l’aula d’anglès, la de música… i el pati! Amb la paraula escrita, li han volgut ensenyar un codi que és nou per ell i li han deixat cartells, perquè vagi aprenent les paraules. I quan el Samir ens ha dit que sabia alguna paraula en anglès, ràpidament, els infants han intentat comunicar-se en aquesta llengua, que ara ens és comuna. Nosaltres també hem tingut l’oportunitat de veure com el Samir escrivia en la seva llengua, l’àrab, i ens ha fascinat; volem seguir aprenent d’ell.

BENVINGUT, SAMIR, A L’ESCOLA LA SARDANA!

أهلا بك يا سمير إلى مدرسة السردانة!

¡BIENVENIDO, SAMIR, AL COLEGIO LA SARDANA!
WELCOME, SAMIR, TO LA SARDANA SCHOOL!