260 accions solidaries

Al mes de novembre ens va arribar al correu de l’escola aquesta proposta:

’1 origami 1 euro “. Per cada origami que rebi la Fundació MGC, aquesta donarà 1 euro en benefici de La Marató de TV3 2022 (dedicada a la salut cardiovascular). Només cal apuntar-se i enviar la foto de les grues realitzades.

Vaig acceptat aquest projecte ja que per una banda m’agrada fer manualitats i per una altra tots els nostres alumnes passen per l’aula de música i així tothom podria participar en l’elaboració de l’origami.

Ha estat un treball col·laboratiu, els petits van decorar els fulls amb grafismes, els mitjans van fer els primers plecs, els més grans, plegant i amb moltes dosis paciència van aconseguir fer les grues.

Un cop que els alumnes de 6è dominaven la tècnica, van anar a les classes d’infantil on van ajudar als petits a realitzar la seva grua.

(clicar a l’imatge per veure el video)

Aquesta col.laboració entre tots i totes ha fer possible el nostre objectiu aconseguir fer les 260 grues i enviar a la fundació MGC la foto del nostre treball.

Com ja sabeu aquesta tècnica de plegar paper es diu origami, i és un art tradicional del Japó. Diuen que regalar grues de paper significa desitjar el millor a algú. Per aquest motiu els nostres alumnes del CM sortiran pel nostre poble a regalar aquestes grues.

Així tancarem la nostra acció solidària en la que tota l’escola ha col.laborat.