DECÀLEG DEL MEDI AMBIENT

ESCOLA LA SARDANA

1. Consumir només les coses que necessito, no malbarataré ni usaré més del compte.

2. Reutilitzar tot el que pugui i fer servir embolcalls ecològics per reduir el fem i les deixalles innecessàries.

3. Reciclar sempre a casa i allà on em trobi, i convèncer a la meva família i amics perquè també ho facin.

4. Cuidar el meu entorn: no llençaré escombreries al terra i faré servir les papereres i contenidors. Mantindré neta la ciutat, l’escola i casa meva.

5. Cuidar sempre la natura: les plantes i els animals.

6. No malbaratar l’energia: apagaré les llums quan no les faci servir, només posaré la calefacció quan sigui necessari. Sempre pensaré que l’energia és escassa.

7. Estalviar aigua sempre que sigui possible, fins a l’última gota és important.

8. Tenir cura de la salut: vetllaré per tenir una alimentació saludable i faré activitat física sempre que pugui, convenceré la família i amics per anar caminant, en bici i transport públic.

9. Procurar un ambient tranquil i relaxat, sense sorolls: utilitzaré un to de veu adequat i reduiré el volum dels aparells.

10. Tenir cura de nosaltres mateixos i vetllar per gaudir d’una bona convivència entre tots: respecte, cooperació, tolerància, civisme.