Estratègia Digital de Centre

L’assoliment de la competència digital per part de tot l’alumnat és la raó per la qual els centres educatius definim i actualitzem, de manera periòdica, l’estratègia sobre l’ús de les tecnologies digitals. Tant en el procés d’ensenyament i aprenentatge com en el conjunt de les actuacions i interaccions del centre amb la comunitat educativa.

• El programari lliure a l’escola. La nostra escola aposta per l’ús del programari lliure: un dels objectius de l’etapa d’educació primària és desenvolupar la competència digital del nostre alumnat. Creiem que la manera més efectiva de garantir-ho és treballant amb programari lliure: aquest tipus de programes són elaborats per la comunitat, el codi és públic i obert la qual cosa que permet que els usuaris introdueixin modificacions i puguin distribuir-los lliurement. A més evitem formar una generació dependent de les grans companyies tecnològiques: volem formar usuaris actius i crítics en lloc de simples consumidors de productes tecnològics. El sistema operatiu de referència a l’escola és el Linkat. Som conscients que a la majoria de les llars es treballa amb Windows, però això no és un impediment perquè l’alumnat pugui utilitzar el programari lliure a casa: la suite ofimàtica LibreOffice, l’editor d’imatges GIMP, l’editor d’àudio Audacity… són exemples de programari lliure que utilitzem a l’escola i fàcilment es poden instal·lar a l’ordinador de casa.
  • Criteri educatiu. L’ús de les TIC a l’escola s’ha de fer atenent a criteris educatius. Entenem les TIC com a eines que ens faciliten la realització de determinades tasques: ens ajuden a obtenir informació, contrastar-la i tractar-la digitalment; ens permeten comunicar-nos i a expressar-nos a través de llenguatge escrit, sonor o audiovisual; i constitueixen un excel·lent suport per a l’expressió artística. L’ús de les TIC, doncs, no constitueix una finalitat en si mateix sinó que és un mitjà per arribar a altres objectius que ens hem proposat prèviament.

L’estratègia digital està dividida en dos grans blocs, la part estratègica on s’usa la metodologia de millora contínua per detectar els punts de millora del centre i planificar actuacions per dur-los a terme i, d’altra banda, la cultura digital on recullen tots els procediments, recursos i documents on queda reflectit el dia a dia de l’escola en l’àmbit digital.

Podeu accedir a tota la informació sobre la nostra Estratègia Digital de Centre mitjançant el menú de l’esquerra o a través dels següents enllaços:

Part Estratègica

Cultura digital