Programari lliure

La nostra escola aposta per l’ús del programari lliure.

Un dels objectius de l’etapa és desenvolupar la competència digital del nostre alumnat i creiem que la manera més efectiva de garantir-ho és treballant amb programari lliure.

Aquest tipus de programes són elaborats per la comunitat, el codi és públic i obert cosa que permet que els usuaris introdueixin modificacions i puguin distribuir-los lliurement.

A més evitem formar una generació dependent de les grans companyies tecnològiques: volem formar usuaris actius i crítics enlloc de simples consumidors de productes tecnològics.

El sistema operatiu de referència és el Linkat. A continuació us deixem diferents enllaços als programes que utilitzem a l’escola (clicant a la imatge). També anirem afegint enllaços a algunes webs interessants.

Recordeu que podeu instal·lar-los lliurement al vostre ordinador personal: és programari lliure!

La Linkat és un sistema operatiu lliure, basat en ubuntu, que el Departament posa a disposició de la comunitat educativa i de tota la societat. Permet l’accés de forma legal i gratuïta a aplicacions: educatives, d’ofimàtica, d’Internet, multimèdia…

El LibreOffice és el paquet ofimàtic més potent, gratuït, lliure i de codi lliure per a Windows, Macintosh i Linux. Incorpora 6 programes per cobrir totes les necesitats de producció de documents i processament de dades: Writer, Calc, Impress, Draw, Base i Math. L’assistència i documentació és gratuïta gràcies a la comunitat, usuaris dedicats, col·laboradors i desenvolupadors. També hi podeu participar!

El GIMP és un programa lliure potent i versàtil, adequat per a tasques com ara retoc fotogràfic o creació i disseny d’imatges.