EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

PROJECTE ARTISTES TARGARINS

Aquest projecte permet apropar els artistes targarins i el seu art a tot l’alumnat de l’escola. Els nens i nenes adquireixen una visió àmplia de les diferents tècniques plàstiques i dels artistes locals visitant , cada curs, un nou artista i el seu tallers. A més , els alumnes tenen l’ oportunitat de poder treballar amb l’artista , fer-li preguntes i conèixer la tècnica que més domina. (aquarel·la, escultura, caricatura, còmic, pintura a l’oli…).

RUTA D’ART URBÀ

L’alumnat realitza una ruta per Tàrrega observant i analitzant les diferents obres urbanes que hi ha a la ciutat: qui les ha fet, quins materials i tècniques han utilitzat, què signifiquen…

Aquesta ruta va ampliant-se a mesura que els alumnes pugen de nivell. Quan arriben a 5è fan una gimcana per continuar descobrint l’art que tenim a la nostra ciutat i acaben l’etapa treballant algunes de les biografies d’aquests artistes.

EL MUSEU DEL JACINT

Gràcies a la gratitud d’alguns artistes targarins que visiten la nostra escola i les famílies de sisè que marxen i volen deixar un detall que deixi empremta. Actualment tenim un conjunt d’obres d’art exposades per tota l’escola i que formen el nostre petit museu. Cada curs l’alumnat de cicle superior explica el Museu del Jacint als alumnes més petits ja que totes les obres estan catalogades i classificades.