La Biblioteca us recomana per aquestes vacances de Nadal …(Cicle Inical)

Ara que venen uns dies de descans i d’estar a casa amb família, us volem recomanar les següents lectures per als primers lectors de l’escola. Llegir en família és de les millors receptes per ajudar els vostres fills en l’aprenentatge. Recordeu que no hi ha millor regal que  un bon llibre.

PER ALS PRIMERS LECTORS DE CICLE INICIAL

Machado, Germán .

La gàbia

Algemesí : Andana, 2020

Comentari:

Aquest conte és una al·legoria sobre la llibertat i els seus límits, i sobre els diferents conceptes que grans i petits tenim al respecte. La història que ens explica Machado és recurrent en l’àmbit familiar: el Nil vol un hàmster però els pares no hi estan d’acord. A partir d’aquí, la gàbia, la mascota i la reacció de l’infant ens porten a una reflexió sobre la gestió de les emocions davant de situacions difícils.

Gabia
Moure Trenor, Gonzalo . Girón, Maria

La meva Guia, el meu Capità

Barcelona : Kalandraka, 2020

Comentari:

Sensibilitat, emoció i un amor profund és el que desprèn aquest relat de Gonzalo Moure, acompanyat de les càlides i tendres il·lustracions de María Girón. El trajecte a l’escola d’un pare i una filla amb limitacions visuals esdevé una autèntica aventura i desperta una admiració mútua. Junts es complementen i la ceguesa no els impedeix gaudir d’una vida plena. Un llibre ple d’esperança; una història que commou i que arriba a deixar-nos sense paraules.

Mevaguiameucapita

Fromental, Jean-Luc .

Un os a contrarellotge

Madrid : Maeva, 2020

Comentari:

L’os protagonista d’aquesta història no sap llegir les hores del rellotge i això li porta un munt de problemes: perd l’autobús, fa tard a l’escola, arriba a dinar quan ja no en queda… Fins que la seva família, amb paciència i dedicació, el converteix en un expert en les hores i els minuts. Li regalen un rellotge i una agenda, que ell omple amb infinites activitats… Aleshores, el pobre os comença a tenir altres problemes! Un llibre divertidíssim, que ens farà riure molt i també pensar sobre el valor del temps. Un clar elogi de la lentitud i del «ser» per damunt del «fer».

Oscontrarellotge
Dalmau , Alba . Vidal, Cinta

Capgirat

Barcelona : Bindi Books, 2020

Comentari:

Un bon dia el món trontolla, de cop i volta, sense avís! Tot és igual, però diferent. I la gata Caliua no apareix! La seva mestressa la busca pertot arreu i, preguntant, veu que no només ha desaparegut la Caliua, sinó altres persones, animals… A vegades busquem i busquem, però mai no canviem la perspectiva de la nostra cerca. I si la Caliua és allà mateix? I si mirem el món d’una altra manera? Apareixerà finalment?

Capgirat
Núñez Monterroso, Marina . Ofer, Avi

Atrapamirades

Barcelona : Kalandraka, 2020

Comentari:

La Vera està decidida a aconseguir atrapar mirades. Per què? Està tipa de sortir a passejar i no trobar-ne cap: tothom té la vista fixada al seu dispositiu electrònic. Amb sort, aconseguirà creuar la mirada amb algun altre infant. Com ho pot fer? Qui la pot ajudar? Aquest bonic àlbum hi posa veu i molta expressivitat per fer-nos adonar que allò més essencial ho tenim dins nostre i, si ho compartim, creix i s’expandeix. Mirant-nos als ulls ho trobar

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 80
Teckentrup, Britta .

Què puc esperar?: El llibre de les preguntes

Barcelona : Libros del Zorro Rojo, 2020

Comentari:

«El món és dins meu o a fora? Els somnis són tan importants com la realitat? Es pot no pensar en res? Tu també vols tocar el cel amb les mans?» Les preguntes d’una nena ens connecten íntimament amb els propis interrogants, d’una manera dolça i serena, sense ni tan sols exigir respostes. Les il·lustracions acompanyen i complementen el text, obertes, suggestives, il·limitades; riques en colors i textures. Un llibre poètic i delicat per compartir en qualsevol etapa de la vida.

Quepucesperar
Meunier, Henri . Chaud, Benjamin

Talp i ratolí: Dies de sol.

Barcelona : Plataforma, 2020

Comentari:

A partir de tres petites històries quotidianes, coneixerem una amistat entranyable entre en Talp i en Ratolí. En Talp és pràcticament cec i en Ratolí, que es meravella de les capacitats artístiques i del bon cor del seu amic, es desviu per facilitar-li algunes coses amb un enginy molt hàbil. El text de Henri Meunier i la il·lustració de Benjamin Chaud —creador de l’elefant Pomelo— es complementen magistralment jugant amb la ironia entre tots dos llenguatges. El resultat és un somriure que ens acompanyarà des de la primera fins a la darrera pàgina.

Talpratoli