Xerrada famílies

L’aprenentatge de la lectura des de la mirada de la neuroeducació

El passat dijous 14 de Març, l’escola juntament amb l’AMPA, vam organitzar una xerrada per les famílies a càrrec d’en David Bueno Torrens, doctor en biologia i professor i investigador de la secció de genètica biomèdica, evolutiva i del desenvolupament de la Universitat de Barcelona.

Actualment direigeix la càtedra de neuroeducació UB-EDU1ST, la primera en tot el món que es dedica exclusivament a aquesta temàtica. La seva trajectòria professional i acadèmica s’ha centrat principalment en la genètica del desenvolupament i la neurociència, i la relació amb el comportament humà, especialment durant els processos d’aprenentatge.

En aquesta xerrada es va exposar com la neureducació pot ajudar-nos a entendre de quina manera es produeix l’aprenentatge de la lectura i quins factors intervenen. Ha destacat també com és d’important conèixer i saber que cada cervell madura al seu ritme i, sobretot, respectar el ritme de cada infant i que cadascú ha de fer el seu camí, sense establir una edat concreta per aconseguir-ho. D’altra banda també ha fet incís en el paper que juguen les emocions en qualsevol procés d’aprenentatge, inclús la lectura, o la importància de les estratègies pedagògiques.

Des dels mitjans de comunicació municipals han realitzat dues entrevistes, una abans de la xerrada i altra el mateix dia, que podeu consultar a les respectives pàgines web.

Com sempre, ha estat un plaer escoltar les seves aportacions!!!