El Joc i les joguines. Una mirada reflexiva

Ja s’acosta el Nadal i segurament moltes famílies esteu planificant les compres i els regals pels vostres fills i filles.

En la societat actual sembla que la tasca d’escollir els regals cada cop resulti més complicada, ja que les opcions són molt diverses.  Cada any, es bombardegen a les criatures amb joguines per totes bandes, el personatge de moda d’aquell any és el més desitjat per nens i nenes, i als pares, mares i familiars, cada vegada ens ho posen més difícil a l’hora d’escollir.

Penseu que les joguines no són una cosa qualsevol: són un material que serveix als infants per apropar-se al món, descobrir-lo, aprendre, socialitzar-se… Sovint no els hi donem la importància que tenen i acabem triant allò que està de moda, o el que surt a la televisió sense pensar-ho gaire.

A continuació us enllacem una recull d’articles que us ajudin a fer una breu reflexió sobre el món de les joguines i com fer-ne una bona tria.

1. El Joc i les joguines. Article elaborat per l’escola.
  2. 5 Reflexions per triar joguines no sexistes ni violentes. Fundesplai Món Escolar.
  3. 10 Idees per una Nadal amb valors i salut. Fundesplai Món Escolar.
  4. Joguines ideals segons l’edat per aquest Nadal. criar.cat

Esperem que aquests suggeriments us aportin algunes idees.