Centres en dansa per la inclusió

L’escola Circell s’ha adherit al programa “Centres en dansa per la inclusió”. És un projecte sorgit de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TAPSEI), que consisteix a introduir dinàmiques d’acció que afavoreixin el pas de la reflexió a la transformació dels centres. El programa ofereix un pla d’acció amb exemples d’activitats i orientacions concretes per a centres educatius, a partir d’una implementació de 7 fases: compromís, coneixement, autoavaluació, decisió, acció, revisió i difusió. Cada fase o etapa preveu activitats específiques que han de possibilitar el desplegament del pla d’acció i facilitaran els processos interns de construcció d’una cultura inclusiva a la nostra comunitat educativa.

Al llarg del tercer trimestre l’alumnat de 1r, 2n i 3r faran uns tallers quinzenalment d’una hora de durada per tal de portar a terme les activitats proposades al programa, conduits per una de les dinamitzadores d’Educació Inclusiva del Departament d’Educació.

Avui ha estat la primera sessió on hem fet dues activitats relacionades amb les dues primeres fases (coneixement i autodiagnòstic. Per mitjà del conte “quatre cantonades de no res” hem fet una conversa reflexionant sobre el tema. A continuació hem fet una dinàmica que ens ha ajudat a conèixer el nostre punt de partida en quant a la inclusió.

Hem gaudit molt!

#centresendansaperlainclusió