8M. Dia de la dona treballadora

Aquest any l’escola, com a participant del Seminari de Coeducació i Pedagogies Feministes de l’Alt Penedès, s’ha adherit a les propostes didàctiques plantejades per a la reivindicació del 8 de Març

L’eix de treball va relacionat amb les HEROÏNES QUOTIDIANES I PROPERES, les dones que han mantingut amb el seu treball el sistema de cures que manté i cuida la vida. Les dones que ens han ajudat a ser i créixer i que ens han transmès els valors i la saviesa dia a dia. Les nostres mares, tietes, àvies, amigues, veïnes, mestres, companyes…volem, doncs, visibilitzar i fer valdre les vides de les dones que han restat, en moltes ocasions, a l’anonimat, però sense les quals la nostra supervivència no haguera estat possible.

S’han portat a terme les següents activitats:

• Proposta unitària: hem fet una garlanda amb el nom de les dones de la nostra vida i hem decorat el vestíbul.
  • Infantil: elaboració d’un mural amb la foto de la dona més important. Li han dedicat una paraula bonica.
  • 1r i 2n: han dibuixat a la seva dona important i li ha fet un petit escrit.
  • 3r i 4t: l’arbre de l’ajut, hem posat a les branques de l’arbre a totes les dones que ens han ajudat o ens ajuden en el nostre dia a dia.
  • 5è i 6è: han fet la biografia d’una dona important de Moja.

Avui també hem fet un “Circell en línia” especial en el que l’alumnat de 5è ha llegit el manifest per commemorar aquesta diada (en breu el penjarem a la web).

D’altra banda també ens adherim al manifest elaborat des del Seminari. El podeu consultar en aquest enllaç.

Us deixem una mostra de la feina feta!!!