INICIAL

L’etapa d’eduació primària de cicle inicial està composta per dos cursos, els quals per saber més informació tant sols heu de clicar a sobre del nom corresponent:
1r
2n

El treball del cicle inicial està relacionat amb els contes clàssics, molt importants en aquestes edats, i vehiculen molt bé l’aprenentatge de la lectura i escriptura, aprenentatges bàsics al cicle inicial. A primer es trien contes al voltant de LLOPS I ANIMALS PARLANTS, i a segon contes de BRUIXES, OGRES I FADES.

El conte és l’excusa per a relacionar múltiples aprenentatges, de totes les àrees, globalitzats, a partir dels seus diversos capítols: aspectes de matemàtiques, de llengua, de valors, de plàstica, de relacions amb l’entorn… Cada capítol del conte es converteix en un projecte. El conte pot durar molt temps, depenent de les inquietuds dels nens i nenes, ja que es para el conte per resoldre preguntes que han pogut sorgir. També s’hi inclouen aprenentatges relacionats amb les tecnologies.

L’entorn continua sent molt important, per la qual cosa es va un cop a la setmana al bosc, i es realitzen activitats al voltant del galliner i dels arbres del pati, on es realitza un treball força extens.

Es comença a utilitzar la biblioteca dels llibres de consulta per trobar informació sobre aspectes que van sorgint. La biblioteca de consulta està formada per llibres de coneixements adequats als alumnes de primària.

Es continua amb el treball per ambients, on tots els alumnes del cicle es barregen, i s’organitzen per espais, semblants als d’educació infantil, però ja més elaborats: arquitectes, científics, artistes, llum…

L’espai de caseta és una mica diferent, ja que s’hi dedica més estona, per treballar molts aspectes relacionats amb les matemàtiques: a més del joc simbòlic, es treballen també les botigues de pesos, líquids i supermercat, el banc, el trànsit… a cada lloc s’hi han de realitzar tasques diferents.

Altres aspectes propis del cicle són l’activitat de piscina, i el teatre: es representen obres en castellà. També la rifa de Nadal, amb boletes, com la que es celebra de la “Lotería de Navidad” que serveix per treballar els nombres, i es convida les famílies a participar en el sorteig.

Els alumnes es barregen també per nivells, i realitzen  racons, de matemàtiques i llengua, que poden ser individuals i de petit grup. Dins l’horari de llengua anglesa, es destinen estones també a treballar per racons en anglès.