SUPERIOR

L’etapa d’eduació primària de cicle superior està composta per dos cursos, els quals per saber més informació tant sols heu de clicar a sobre del nom corresponent:

5è

Cicle superior es divideix en franges de treball: llegir per aprendre, llegir per imaginar, racons, i les especialitats.

La franja “Llegir per aprendre”, que es realitza durant dues hores diàries, són un conjunt de projectes que duren 4 setmanes cada un. En aquesta franja, es barregen els alumnes de 5è i 6è. Estan directament relacionats amb el Projecte Educatiu, i amb aspectes de la vida pràctica. Abarquen diverses àrees de treball. Tots tenen una part obligatòria per als diversos grups, i una part lliure, on els alumnes poden aprendre els aspectes que vulguin relacionats amb el tema global del projecte. Es realitzen en català, castellà i anglès.

Les tasques a realitzar de cada projecte estan explicades a Google Classroom. Els alumnes tenen chromebooks com a eina de treball. També  compten amb la biblioteca de llibres de consulta o coneixements, adequats als alumnes de primària.

Els projectes estan organitzats en 4 grans temes:

• Viatgem: què tenim al cel? i a sota terra?. Catalunya. España. L’aigua i el mar.
  • El centre de salut: Moviment de l’home. La nutrició humana. Plants and fungi. Adaptations of animals.
  • El nostre passat: Prehistòria, grecs, romans: la vil.la romana de l’Espelt. Edat mitjana: la Torre d’Òdena i l’ermita de Sant Miquel. Los descubrimientos y los siglos XV-XVII. Des de la revolució industrial fins l’actualitat: l’antic poble d’Òdena i el barri Sant Pere.
  • La casa: construïm una casa per a la Barbie i el Ken. El timbre i l’electricitat de la casa. Sala calderes: la calefacció i altres energies. Els materials de la casa: el guix d’Òdena. Eines i màquines de la casa.

La manera de plasmar els projectes varia: es fan fires d’explicacions, com les d’España, Catalunya, fira de la tapa vegetal, on es conviden altres classes i les famílies a visitar-les. També es presenten els treballs en forma de Lapbook, maqueta, pàgina web, mapa conceptual…  S’intenta que cada projecte tingui una relació amb aspectes del poble, treballats ja amb més profunditat. Es realitzen excursions amb bicicleta pel terme d’Òdena per a fer treball de camp.

A la franja de “Llegir per imaginar”, a 5è es treballen llibres sencers, de diferent tipologia: còmic, narració, poesia, teatre… L’ortografia es treballa a partir de Classroom amb exercicis elegits i inventats pels mateixos mestres. A 6è cada alumne tria el llibre que vol llegir. En acabar, ha de fer un conjunt d’exercicis de comprensió, individualment. D’aquesta manera, cada alumne segueix el seu ritme propi de lectura i comprensió. En aquesta franja també es treballen els aspectes matemàtics que no s’han pogut relacionar amb els projectes, però que també són importants.

A 6è, els alumnes representen la part teatral de la cantata de Nadal. S’aprofita el text per treure els continguts  de gramàtica a treballar. Per Sant Jordi, es realitza un recital de poesia amb poemes relacionats amb els projectes, dels principals autors de literatura catalana i castellana. A final de curs, els alumnes s’inventen una obra de teatre: l’argument, diàlegs, decorats… que representen per la festa de cloenda de l’escola.

Racons: individuals i de petit grup. Els racons individuals treballen prioritàriament aspectes de llengua catalana, com són les tipologies textuals, raonament lingüístic i lèxic. Els de grup, aspectes relacionats amb totes les àrees: des de fer una maqueta de l’estàtua de l’Ajuntament, on intervenen principalment les matematiques, cosir un davantal, gravar-se en situacions concretes inventant-se diàlegs, doblar petites escenes de pel·lícules… També s’inclouen racons de sortides mediàtiques,de caràcter audiovisual: els alumnes de 5è realitzen programes de ràdio en anglès,i els de 6è, programes de televisió.

Hi ha sessions de llengua anglesa que es realitzen amb racons de petit grup.

Els alumnes de 5è realitzen l’activitat d’emprenedoria, que consisteix en la creació d’una cooperativa i la venda de productes. Els alumnes de 6è són els encarregats de la realització de les eleccions a alcalde de l’escola, seguint tots els passos com en unes eleccions democràtiques.

També es realitzen tallers de plàstica, alguns en anglès,  i tallers de robòtica, participant en el concurs Lego League.