Àrea de Llengua Castellana

La programació de la llengua castellana, en coordinació amb la de llengua catalana i llengües estrangeres del nostre centre treballa des del contacte directe amb la realitat i convivència, la sensibilització en situacions de conflicte i el coneixement del món com a excusa per poder treballar la llengua i la literatura, fent servir les noves tecnologies com a recursos fonamentals de la vida diària dels nostres alumnes i com a eines de treball habitual que ajuden a estimular-los i a tenir un aprenentatge actiu i dinàmic.

L’actitud crítica davant de la realitat social i cultural de l’entorn es potencia com a objectiu fonamental de l’àrea.

Fomentem la competència oral i comunicativa des de cadascú dels temes triats, fomentant l’exposició oral formal, la dramatització dels textos i les intervencions espontànies de forma reflexiva i els debats preparats.

La lectura és un dels eixos fonamentals de l’àrea. En aquest sentit, la tria de lectures que es fa des de llengua castellana busca la complicitat amb els interessos dels alumnes, raó per la qual es fomenten obres properes a la seva sensibilitat, al mateix temps que s’obren oportunitats de lectures més complexes, que han de treballar de manera interactiva, fusionant sovint la realitat personal, l’expressió artística i el marc literari de la pròpia lectura.

La lectura dels clàssics, per altra banda, es presenta als alumnes amb estratègies compartides que fomenten la lectura en veu alta, el comentari de text i el treball cooperatiu per aproximar la diferència històrica i generacional a l’alumnat per tal de presentar la literatura clàssica com a art universal i atemporal.