Educació Física

Educació física

Simultaneïtat d’estudis amb pràctica intensiva d’esport

Matèries convalidables

Els alumnes d’ESO i batxillerat amb dedicació significativa a l’esport avalada pel Consell Català de l’Esport, poden sol·licitar que se’ls apliqui un pla individualitzat que inclogui el reconeixement de la matèria d’educació física i d’algunes matèries optatives durant l’etapa d’ESO.

No són convalidables les matèries de Cultura i Valors Ètics i de Religió, el Treball de Síntesi (de primer a tercer) ni el Projecte de Recerca de quart curs.

Pels alumnes que fan ESO i en casos excepcionals en què les circumstàncies individuals de l’alumne i la seva dedicació intensiva a l’esport així ho justifiquin, amb una dedicació horària de més de 9 hores setmanals d’entrenament , l’alumne pot sol·licitar un pla individualitzat que comporti el reconeixement de la matèria d’educació física.

Documentació que cal presentar

• Imprès de sol·licitud de Pla Individualitzat per al reconeixement de l’Educació física (model SEFESO)
  • Certificació expedida Certificat del Consell Català de l’Esport (els alumnes poden obtenir aquest certificat quan siguin esportistes que figuren en el programa de tecnificació ARC de la federació catalana corresponent), o bé certificat del Club o Federació en el qual hi consti el nombre d’hores setmanals d’entrenament.

Procés de convalidació

• Quan es presenti la documentació a la secretaria del centre es farà registre d’entrada i se’n lliurarà una còpia a la família
  • L’alumne/a haurà de continuar assistint a classe fins que se li faci arribar la resolució per part de la direcció del centre.
  • L’alumne podrà fer ús de la biblioteca o d’una aula per fer feina lectiva autogestionada durant les hores convalidades.