Benvinguts i benvingudes a l’Institut Hipàtia d’Alexandria.

El nostre nom identifica perfectament l’esperit del nostre centre. Tenint en compte els nostres clàssics volem aprofundir en la ciència i les humanitats des del profund esperit crític, passant pel rigor dels aprenentatges adquirits per formar als nostres alumnes en el vessant humà més competent.

Ajudem a formar persones!

Presentació de les Portes Obertes 2018

(Consulteu per categories totes les notícies a la revista El Far d’Hipàtia)

Horari presentació de sol·licituds:

Del 13 al 24 d’abril de 9.00h a 14.00h i la tarda del dimarts 17 dabril de 15.30h a 17.30h.

Documentació que cal presentar:

• Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare o tutor/a o guardador/a de fet) o de la targeta de residència on consta el NIE si es tracta de persones estrangeres.
  • Original i fotocòpia del DNI de l’alumne o alumna en cas que sigui major de 14 anys o tingui DNI tot i ésser menor de 14 anys.
  • Original i fotocòpia de la TSI (targeta sanitària individual) del nen o nena.
  • Sol·licitud

El Departament d’Ensenyament informa que és obligatori indicar a la sol·licitud una adreça de correu electrònic per a poder contactar amb la família durant el procés de preinscripció, ja que tota la informació relativa al procés es farà de forma telemàtica.

Hi ha la possibilitat de fer la preinscripció per Internet.

Vegeu com fer-ho seguint aquest enllaç: Tràmits per a la preinscripció escolar 18-19

EN FEMENÍ…

Avui volem retre homenatge a les dones. En especial a les dones músic.

Artistes en ocasions ignorades per la història i que demostren la capacitat de lluitar contra el context històric i social on han viscut i expressar-se musicalment amb un talent digne d’admiració.

En ocasions, com Sophie Carmen Eckhardt, Alicia de Larrocha …. han estat reconegudes al llarg del món i hem vist com el seu treball i talent anaven molt més enllà del que mai haguessin imaginat.

L’alumnat de tercer curs ha estat treballant sobre la vida i la obra d’algunes d’aquestes artistes i avui en publiquem el seu treball.… Llegeix més»

Xerrada-col·loqui amb el periodista Carles Prats a 4t d’ESO

Divendres 2 de març, el periodista i conductor del Telenotícies migdia de TV3, Carles Prats, va ser amb els alumnes de 4t d’ESO A, B i Amunt.
Durant més d’una hora i mitja va respondre a les seves preguntes al voltant de la crisi humanitària dels… Llegeix més»

Consolidem el nostre programa d’intercanvis

L’institut Hipàtia consolida el seu programa d’intercanvis i aposta fermament pel plurilingüisme.
Abans del Nadal, 12 alumnes de 3r i 4t d’ESO van participar en una setmana d’intercanvi amb l’escola Deutsch-Skandinavische Gemeinschaftsschule de Berlín. La primera fase de l’intercanvi va tenir lloc al novembre quan nosaltres… Llegeix més»