Àrea de Física i Química

Des de l’àrea de Física i Química es pretén apropar l’alumnat a l’estudi d’aquestes dues disciplines científiques. Sense perdre en cap moment de vista el rigor – matemàtic, conceptual i estructural – que es requereix per a una comprensió global dels processos físicoquímics, pensem que cal buscar, sempre que sigui possible, punts d’enllaç amb la quotidianitat de l’alumnat que el motivin a preguntar-se el perquè i el com d’allò que ja havien experimentat.

Els continguts decretats pel currículum els estructurem de la següent forma:

2n d’ESO

1. Introducció a la física i a la química

2. La matèria per fora: allò que veiem

3. La matèria per dins: allò que no veiem

4. Substàncies pures i mescles

5. El moviment

6. Forces i pressió

7. Treball, potència i energia

8. Calor i temperatura

9. les ones

Aquestes continguts es complementen amb pràctiques de laboratori on es mostren algunes de les tècniques bàsiques de laboratori i experiments de física centrats en els temes de la pressió i la calor.

3r d’ESO

1. Estats d’agregació de la matèria

2. Àtoms i molècules

3. La taula periòdica

4. El canvi químic

5. Electrostàtica

6. Corrent elèctric

Les pràctiques de laboratori a tercer se centren en les propietats dels gasos, els canvis d’estat, la reacció química i els fenòmens elèctrics.

4t d’ESO

1. Cinemàtica. Estudi del moviment

2. Dinàmica. Estudi de les forces

3. Taula periòdica i enllaç químic

4. Formulació i nomenclatura

5. Càlculs químics en dissolució

6. La reacció química

7. Química del carboni

8. Les ones

Simulacions numèriques d’alguns aspectes del moviment i la reacció química són la part principal del programa de pràctiques.