Àrea d’Orientació Educativa

Convivència

1r d’ESO

L’optativa de convivència treballa els continguts necessàris per a una bona salut mental, acceptació de si mateix i dels altres. Aquests continguts es relacionen sobretot amb els conceptes d’autoestima (conèixer els seus components i les actituds que l’enforteixen) i d’assertivitat (estils de relació).

Mediació

2n d’ESO

L’optativa de mediació pretén introduir als alumnes en els procediments d’aquesta forma de resolució de conflictes. A través de la tècnica de role-playing els alumnes practiquen les habilitats de comunicació necessàries per als mediadors i simulen processos de mediació a partir de cassos proposats. Caldrà que coneguin el desenvolupament dels conflictes, saber identificar-los i conèixer les fòrmules de resolució. També serà necessari que dominin habilitats de comunicació i apliquin les principals tècniques d’escolta activa.