Àrea d’Informàtica

El Departament Científic i Tecnològic imparteix la matèria d’informàtica a 4rt ESO en la modalitat d´optativa.

Aquesta matèria és essencial en el desenvolupament de les TAC i en els bons usos digitals i de les noves tecnologies. Els alumnes aprenen a reflexionar, planificar, treballar i desenvolupar projectes individuals i col·lectius que potencien les seves capacitats expressives i comunicatives en els processos de recerca d´informació i el format multimèdia.

Des de l’àrea d’informàtica es vol transmetre als alumnes el bon ús d´aquestes eines utilitzant el sentit comú i crític en les intervencions a fòrums o blogs, i que prenguin consciència de la formació en valors, convivència i respecte que el centre transmet al conjunt de la comunitat educativa.

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum oficial, essent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.

L’eix fonamental d’aquesta proposta és un projecte col·laboratiu perquè l’alumnat dissenyi i desenvolupi una app per a dispositius mòbils, integrant els continguts propis de la matèria dins aquest projecte. Es pretén establir un fil conductor al llarg de tot el curs que té com a objectiu la resolució d’un problema proper a l’alumnat mitjançant la seva anàlisi, el desenvolupament de la idea i la proposta d’aplicació que es basarà en l’ús de la tecnologia mòbil.

Els materials d’aquesta proposta didàctica han estat patrocinats per la GSMA, dins del programa mSchools, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que n’ha fet l’elaboració.

El currículum preceptiu inclou els següents blocs:

1. Creació multimèdia

2. Publicació i difusió de continguts