CALENDARI DEL CURS 2023-2024
Inici de curs: 6 de setembre de 2023
Final de curs: 21 de juny de 2024
Dies de lliure disposició: 13 d’octubre, 7 de desembre, 12 de febrer i 21 de maig.
Festes locals : 25 de setembre de 2023 i 20 de maig de 2024
Períodes de vacances
- Nadal: Del 21 de desembre de 2023 al 7 de gener de 2024
- Setmana Santa: Del 25 de març a l’1 d’abril de 2024
Avaluacions
- Avaluació inicial: 18 i 19 d’octubre de 2023
- 1ª Avaluació: 13 i 14 de desembre de 2023
- 2ª Avaluació: 11 de març de 2024
- 3ª Avaluació: 17 de juny de 2024
- Avaluació final: 25 de juny de 2024
PLA D’ESTUDIS DE 4t d’ESO
TUTORIA
Tal com especifica el Pla d’Acció Tutorial (PAT) del nostre institut, el/la tutor/a és el/a professor/a que s’encarrega de manera més directa de l’orientació i assessorament de l’alumne i és qui actua com a principal interlocutor/a entre els seus pares i el centre. A continuació, indiquem el nom del/la tutor/a de cada grup i les seves hores de visita. Les entrevistes es poden concertar mitjançant el vostre fill o filla, o trucant al centre, telf.: 93.392.62.27. Afegim també els seus correus.
HORARI VISITES 2023-2024
GRUP | TUTOR/A | CORREU ELECTRÒNIC | HORARI D’ATENCIÓ FAMÍLIES | |
4t A | ESO | Noelia Olmedo | nolmedo@rb4.cat | Dimecres de 9:10h a 10:05h Divendres de 10:25h a 11:20h |
4t B | ESO | David Ruz | druz@rb4.cat | Dimecres de 12:35h a 13:30h Divendres de 10:25h a 11:20h |
4t C | ESO | Daniel Domínguez | ddomin10@rb4.cat | Dilluns de 9:10h a 10:05h Dijous de 9:10h a 10:05h |
PARES I MARES DELEGATS D’AULA
GRUP | FAMÍLIA | CORREU ELECTRÒNIC | |
4t A | ESO | Mónica Sánchez | monicas@monlau-motosport.com |
4t A | ESO | Ledin Banegas | ledinbanegas7@gmail.com |
SORTIDES
ACTIVITAT | DEPARTAMENT | TRIM. |
Visita Tarraco romana | CLÀSSIQUES | 2 |
L’Auditori: Out of Cage | MÚSICA | 1 |
Marxa de la regularitat | MATEMÀTIQUES | 2-3 |
Prova Cangur | MATEMÀTIQUES | 2 |
Bosc Vertical o Salting (Badalona) | EDUCACIÓ FÍSICA | 2 |
Fitjove a Can Zam | EDUCACIÓ FÍSICA | 2 |
Sortida nàutica o aquàtica (Mongat/Badalona) | EDUCACIÓ FÍSICA | 3 |
Illa Fantasia | EDUCACIÓ FÍSICA | 3 |
Colònia industrial vidal | HUMANITATS | 2 |
Refugi antiaeri 307 (Barcelona) | HUMANITATS | 2 |
LIiga de Debat de Secundària i Batxillerat (només alumnes seleccionats) | HUMANITATS | 2 |
La Plantada | CIÈNCIES | 1 |
FENT PLANS DE FUTUR
I DESPRÉS DE L’ESO, QUÈ?
Amb l’ESO aprovada
Si has superat l’ESO, pots triar entre les següents opcions:
- Batxillerat. Estudis de caràcter general organitzats en diferents itineraris que preparen per a l’accés a la universitat.
- Cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional. Titulacions específiques classificades per famílies professionals amb un caràcter principalment pràctic dirigides a la ràpida incorporació en el mercat laboral.
- Ensenyaments artístics. Superant una prova específica d’accés podràs cursar cicles formatius de grau mitjà d’Arts Plàstiques i Disseny i ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa.
- Ensenyaments esportius. Superant les proves específiques d’accés pots accedir a cicles formatius de grau mitjà i graduar-te com a tècnic esportiu en una de les especialitats.
- Formació no reglada. Cursos específics no regulats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional.
- Formació Professional per a l’Ocupació. Estudis de diferent tipologia dirigits a adquirir competències professionals.
- Ensenyaments d’idiomes. Pots perfeccionar i ampliar els teus coneixements en diverses llengües mitjançant els certificats oficials d’idiomes.
Sense l’ESO aprovada
Si no has aconseguit obtenir el títol de Graduat en ESO, tens diferents alternatives per continuar formant-te:
- Programes de Formació i Inserció (PFI). Ensenyaments amb una orientació pràctica per a accedir al mercat laboral o continuar amb estudis de FP de grau mitjà.
- Prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà. Per a poder presentar-te a aquesta prova has d’haver complert 17 anys. En superar-la, podràs accedir a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
- Curs de formació específic d’accés a grau mitjà. Si aproves aquest curs, podràs accedir directament al cicle de grau mitjà d’FP de l’especialitat que desitgis.
- Graduat en Educació Secundària Obligatòria per a adults. Estudis bàsics que permeten obtenir el Graduat en ESO a majors de 18 anys.
- Ensenyaments artístics. Has de superar dues proves, una general i una altra específica, per a accedir a cursar cicles formatius de grau mitjà d’Arts Plàstiques i Disseny. També pots cursar ensenyaments elementals i professionals de Música i Dansa, realitzant la corresponent prova específica.
- Ensenyaments esportius. Per a cursar cicles formatius de grau mitjà d’aquests ensenyaments, has de superar una prova d’accés general i una prova d’específica.
- Formació Professional per a l’Ocupació. Formació per al desenvolupament d’aptituds personals i professionals.
- Ensenyaments d’idiomes. Si vols acreditar els teus coneixements en idiomes, pots realitzar cursos específics per a obtenir els certificats oficials.
INFORMACIONS D’INTERÈS
ENSENYAMENTS POSTOBLIGATÒRIS: BATXILLERAT
MATÈRIES OPTATIVES
Les PAU i el títol de Batxillerat
D’acord amb la legislació vigent actualment les PAU es mantenen com la via per accedir als estudis universitaris en acabar el batxillerat, amb la mateixa estructura que en els cursos anteriors i amb les mateixes matèries de modalitat vinculades als diferents estudis de grau l’Ordre EDU/340/2009, de 30 de juny, (DOGC núm. 5417, de 9.7.2009). Per tant, i fins que no es concreti una altra fórmula, el més prudent és tenir present la Taula de ponderacions d’aquestes matèries vinculades en escollir la modalitat i les matèries de batxillerat.
Taula de ponderacions 2020:
http://universitats.gencat.cat/web/.content/01_acces_i_admissio/preinscripcio/documentacio/Ponderacions-2020.pdf
A primer i segon curs continua sent vigent el Decret 142/2008, d’ordenació dels ensenyaments de batxillerat, amb l’obligatorietat de cursar una matèria comuna d’opció pròpia de cada modalitat, tant a primer curs com a segon.
Més informació a: Documents per a l’organització i la gestió dels centres. Concreció i desenvolupament del curriculum de batxillerat. Versió de juny de 2020.
VINCLE ENTRE LES MODALITATS DE BATXILLERAT I ELS ESTUDIS UNIVERSITARIS
Recordeu la importància de cursar les matèries que ponderen més per accedir als estudis universitaris escollits.
Ponderació de les matèries de modalitat de 2n de batxillerat per a l’accés a la universitat a la preinscripció universitària a Catalunya.
Enllaç al document actualitzat:
https://universitats.gencat.cat/web/.content/01_acces_i_admissio/preinscripcions/documentacio/Ponderacions-2022.pdf
NOTES DE TALL 2021
https://govern.cat/govern/docs/2021/07/14/10/25/809ae2e0-1788-40ac-aad8-1d63dcff7c75.pdf
CERCADOR D?ESTUDIS UNIVERSITARIS
https://universitats.gencat.cat/ca/cercador/
FORMACIÓ PROFESSIONAL
ENLLAÇ DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT (FP)
CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ
La formació professional capacita per a l’exercici qualificat de diverses professions i proporciona la formació necessària per adquirir la competència professional i el coneixement propis de cada sector.
S’organitza en cicles formatius de grau mitjà o de grau superior.
Els cicles s’agrupen en famílies professionals i tenen una durada variable: n’hi ha de 2.000, 1.700, 1.400 i 1.300 hores. Un cicle formatiu de 1.300 o de 1.400 hores correspon a un curs acadèmic, mentre que un cicle de 1.700 o de 2.000 hores correspon a dos cursos acadèmics.
Una part d’aquestes hores es destina a la formació en un centre educatiu i una altra part a la formació pràctica en centres de treball.
Hi ha 24 famílies professionals: Guia dels CFGM
Amb la superació d’un cicle formatiu de grau mitjà s’obté el títol de tècnic i amb la superació d’un de grau superior, el de tècnic superior.
ACCÉS
Tenen accés directe als cicles de grau mitjà les persones que compleixen algun dels requisits següents:
Tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria haver superat el curs específic per a l’accés als cicles formatius de grau mitjà (CAM), haver superat els mòduls obligatoris d’un programa de qualificació professional inicial (PQPI).
Les persones que no compleixen cap dels requisits esmentats han de superar una prova d’accés. Per presentar-s’hi cal tenir com a mínim 17 anys l’any en què es fa la prova.
INSCRIPCIÓ
Per cursar un cicle de grau mitjà cal formalitzar la preinscripció i presentar-la al centre i per a l’ensenyament demanat en primer lloc.
Per a l’assignació de les places s’ordenen les sol·licituds segons la qualificació mitjana de l’ESO o dels estudis equivalents; les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació s’ordenen a partir d’un número de desempat que s’obté per sorteig. Hi ha un 20% de places reservades per als alumnes que accedeixen a un cicle mitjançant la prova d’accés o el curs específic d’accés; les sol·licituds d’aquests alumnes s’ordenen segons la qualificació obtinguda a la prova o al curs. Aquests estudis són gratuïts en els centres dependents del Departament d’Ensenyament. Per a la resta de centres, consulteu l’import en el centre corresponent.
El curs passat la preinscripció es va fer del durant la tercera setmana de maig i la matrícula amb l’ESO aprovada durant la primera setmana de juliol.
NOUS CICLES EN RÈGIM DE FORMACIÓ DUAL
-
http://www.fpdual.cat/
-
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp/mesures-flexib/fp-dual/
-
http://ensenyament.gencat.cat/web/.content/home/arees-actuacio/empreses-fpdual/carpeta_FP_dual.pdf
Amb l’objectiu que els ensenyaments professionals s’adeqüin a les necessitats del mercat laboral, s’impulsa l’organització d’un nou model de formació dual per als alumnes de formació professional inicial, on centres i empreses comparteixen les responsabilitats formatives. Aquest model està en fase d’implantació i cada vegada hi ha més centres que subscriuen convenis de col·laboració amb empreses perquè una part dels alumnes combinin la formació entre el centre educatiu i l’empresa en condició de treballador assalariat, becari de formació o voluntari.
CENTRES QUE IMPARTEIXEN FP DUAL
Per localitzar els centres que imparteixen FP Dual i conèixer millor les característiques d’aquest tipus de formació podeu consultar els següents enllaços:
Cercador de centres
http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/empreses-fpdual/
Avantatges de la FP dual Experiències d’empreses col·laboradores Normativa
ITINERARIS FORMATIUS ESPECÍFICS (4 cursos): Alumnat amb necessitats educatives especials |
||
Cura d’animals i espais verds |
Santa Coloma de Gramenet: INS Ramon Berenguer IV (1r i 2n curs) |
|
OFERTA DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU MITJÀ A LA NOSTRA ZONA |
||
Jardineria i floristeria |
Santa Coloma de Gramenet: INS Ramon Berenguer IV |
|
Conducció d’activitats físiques i esportives en medi natural |
Santa Coloma de Gramenet: INS La Bastida |
|
Operacions fabric. de prod. farmacèutics |
Badalona: INS Pompeu Fabra |
|
Cures auxiliars d’infermeria |
Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes i Centre Català Comercial (concertat)Badalona: INS Eugeni d’Ors i Joan Maragall |
|
Gestió administrativa |
Santa Coloma de Gramenet: INS Puig CastellarBadalona: INS Badalona VII, INS La Pineda, Badalonès (concertat), Joan Maragall (concertat), Sant Domènec Sàvio (concertat) |
|
Activitats comercials |
Badalona: Sant Domènec Sàvio (concertat) /2n curs: Santa Coloma de Gramenet: INS Ramon Berenguer IV |
|
Instal·lacions elèctriq. i automàtiques |
Badalona: INS La Pineda i INS Llefià |
|
Instal·lacions de telecomunicacions |
Badalona: INS La Pineda |
|
Mecanització |
Badalona: INS Pompeu Fabra i centre Sant Domènec Sàvio (concertat) |
|
Sistemes microinformàtics i xarxes |
Santa Coloma de Gramenet: INS Puig i Castellar i Català Comercial (concertat)Badalona: INS Badalona VII, INS Barres i Ones, INS La Pineda, INS La Pineda, Llefià (concertat) i Cultural (concertat)Sant Adrià del Besòs: INS Manel Vázquez Montalbán |
|
Perruqueria i cosmètica capil·lar |
Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes |
|
Estètica i bellesa |
Badalona: INS Enric Borràs |
|
Farmàcia i parafarmàcia |
Santa Coloma de Gramenet: INS Les VinyesBadalona: INS Eugeni d’Ors i Joan Maragall (concertat) |
|
Emergències sanitàries |
Santa Coloma de Gramenet: INS Les Vinyes |
|
Atenció a persones en situació de dependència |
Santa Coloma de Gramenet: INS La Bastida i Centre Català Comercial (concertat)Badalona: INS Eugeni d’Ors |
|
Salvament i socorrisme |
Santa Coloma de Gramenet: INS La Bastida |
|
Electromecànica de vehicles |
Santa Coloma de Gramenet: INS Les VinyesBadalona: INS Pompeu FabraSant Adrià del Besòs : INS Fòrum 2004 |
|
Carrosseria |
Santa Coloma de Gramenet: INS Les VinyesBadalona: INS Pompeu Fabra |
|
OFERTA DE CICLES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL DE GRAU SUPERIOR A SANTA COLOMA DE GRAMENET |
||
Educació Infantil |
INS La Bastida |
|
Integració social |
INS La Bastida |
|
Animació d’activitats físiques i esportives |
INS La Bastida |
|
Condicionament Físic |
INS La Bastida |
|
Dietètica |
INS Les Vinyes |
|
Laboratori Clínic i Biomèdic |
INS Les Vinyes |
|
Estilisme i direcció de perruqueria |
INS Les Vinyes |
|
Administració i finances |
INS Puig Castellar |
|
Administració de sistemes informàtics en Xarxa |
INS Puig Castellar |
|
Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma |
INS Puig Castellar |
La resta de l’oferta de cicles de formació professional de grau superior la trobareu a:http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/fp |
ALTERNATIVES ACADÈMIQUES A LA POSSIBLE NO-SUPERACIÓ DE L’ESO
Les vies previstes per a l’alumnat que potser no obtingui el Graduat en acabar l’ESO són les següents:
-
Itineraris formatius específics (4 cursos): Alumnat amb necessitats educatives especials. Al nostre centre oferim el de Cura d’animals i espais verds
-
Repetició de curs. La repetició es pot combinar amb el projecte CALIDOSCOPI, un programa d’escolaritat compartida impulsat pel nostre ajuntament i adreçat als joves de 4t d’ESO més interessats per les activitats de tipus manipulatiu i funcional, amb moviment i acció, que pels aprenentatges de tipus acadèmic, i que fins ara no han respost positivament a les mesures d’atenció a la diversitat adoptades. El propòsit és iniciar l’experiència pilot aquest curs amb la selecció d’alumnes interessats que presenti cada institut.
El programa preveu dedicar 5 hores setmanals fora del centre a:
-
visites a entitats, institucions i empreses,
-
tallers pràctics de tastet d’oficis
-
i estades d’aprenentatge.
-
Proves lliures en el mateix centre: cal haver cursat 4t d’ESO i tenir més de 18 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova. Màxim 5 matèries. Aquesta opció existeix durant els dos anys una vegada finalitzat el 4t.
-
Programes de formació i inserció o PFI –antics PQPI-: entre els 16 i els 21 anys
-
Els programes de promoció professional (PPP): 2 cursos, inclouen FP bàsica, preferentment a partir de 16 anys. Actualment s’estan aplicant de manera experimental i probablement es posaran en funcionament durant el proper curs. De moment, aquests programes no se n’ofereixen a la nostra ciutat.
-
Ensenyaments d’adults. Es poden seguir de manera presencial o a distància. Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació. També hi poden accedir les persones més grans de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació si es troben en alguna de les situacions següents: tenen un contracte laboral que els impedeix assistir als centres educatius en règim ordinari; es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball; són esportistes d’alt rendiment; han cursat els mòduls obligatoris dels programes de qualificació professional inicial; estan cursant els programes postobligatoris de formació i inserció i volen cursar, en paral·lel, els ensenyaments d’educació secundària obligatòria per a adults; participen en el programa d’experiència professional per a l’ocupació juvenil a Catalunya “Joves per l’ocupació”.
-
Proves lliures fora del centre per obtenir el títol de GESO (adults: Per poder-se inscriure a la prova cal tenir com a mínim 18 anys el dia de la prova). Inscripció al gener de 2017:
http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-lliures-obtencio-titols/obtencio-geso-mes-18-anys/
-
Prova d’accés als CFGM: cal tenir més de 17 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova. La inscripció a aquestes proves s’acostuma a fer a mitjans de març:
http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-acces/gm-fp/calendari/
-
Curs específic per a l’accés als cicles de grau mitjà-CAM: Se n’ofereixen cursos per preparar aquest accés a partir de 16 anys:
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/acces-cicles/gm/
FORMACIÓ PROFESSIONALITZADORA AL NOSTRE ENTORN
PROGRAMES DE PROMOCIÓ PROFESSIONAL Encara no tenim oferta al nostre entorn
El seu objectiu és proporcionar competències bàsiques i professionals que permetin obtenir el títol pro-fessional bàsic i estar en millors condicions de superar les proves d’obtenció del títol de GESO.
Destinataris: joves fins a màxim 17 anys l’any d’inici del programa que no hagin obtingut el GESO i que disposin de Consell orientador; i joves de més de 17 anys, sempre i quan hi hagi places disponibles.
Duració : 2 cursos acadèmics (2000 hores)
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ (PFI)
Els programes de formació i inserció estan adreçats als joves que compleixin com a mínim 16 anys d’edat i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa, que hagin deixat l’educació secundària obligatòria sense obtenir-ne el títol i que, en el moment d’iniciar els programes, no segueixin estudis en el sistema educatiu ni participin en altres accions de formació.
Aquests programes es configuren com a cursos formatius que han de permetre a aquests joves reintroduir-se en el sistema educatiu per prosseguir estudis de formació professional. Han de facilitar, també, l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball amb millors possibilitats d’obtenir una ocupació qualificada i duradora.
Els programes de formació i inserció s’estructuren en:
-
Mòduls de formació professional, per a l’assoliment de les competències professionals, que inclouen un mòdul de pràctiques en alternança en centres de treball.
-
Mòduls de formació general per a l’adquisició de competències instrumentals bàsiques.
-
Accions de seguiment i orientació de l’alumne.
Els programes s’ofereixen en 3 modalitats, segons la seva organització:
-
Plans d’iniciació professional (PIP), que es realitzen en instituts de titularitat del Departament d’Ensenyament i en centres docents privats i establiments de formació autoritzats.
-
Plans de transició al treball (PTT), organitzats en col·laboració entre el Departament d’Ensenyament i les administracions locals.
-
Programes de formació i aprenentatge professional (FIAP), realitzats en els instituts públics.
Reconeixement dels PFI
La superació d’un programa de formació i inserció permet als vostres fills:
-
Realitzar les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà, amb l’exempció de la part cientificotecnològica.
-
Si la nota obtinguda en el programa de formació i inserció és igual o superior a 8, poden demanar l’exempció d’aquestes proves, però primer han de fer la inscripció.
-
En cas de voler accedir a cicles formatius d’ensenyaments esportius o d’arts plàstiques i disseny, els vostres fills sí que hauran de fer unes proves específiques d’accés.
-
Tot i que els vostres fills siguin menors de 18 anys, si han cursat o estan cursant un programa de formació i inserció poden accedir, amb caràcter excepcional, als centres de formació de persones adultes per obtenir el graduat en educació secundària obligatòria.
La durada dels programes de formació i inserció és d’un curs i comprèn un mínim de 750 hores i un màxim de 1.050 hores.
A Sta. Coloma se n’ofereixen els següents:
-
Pintura a l’Institut La Bastida
-
Perruqueria a l’Institut Les Vinyes
-
Reparació de vehicles a l’Institut Les Vinyes
-
Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic a l’Institut Terra Roja
Més informació a:
http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/pfi/
L’OFERTA DE GRAMAIMPULS: PFIs i Programes per a joves
Grameimpuls ofereix diversos programes mixtos de Formació i Treball (Casa d´Oficis) a alumnes majors de 16 anys. Inclouen continguts de formació, a més de pràctica professional mitjançant la realització d’obres o serveis públics que aportin un benefici social a la comunitat. Durada 1 any (6 mesos beca i 6 mesos contracte de formació)
-
Activitats auxiliars en conservació i millora de forest – Inici 29/12/17 [+ info]
-
Activitats auxiliars en vivers, jardins i centres de jardineria – Inici 29/12/17 [+ info]
-
Dinamització d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil – Inici 29/12/17 [+ info]
-
Horticultura i floricultura – Inici 29/12/17 [+ info]
-
Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió – Inici 29/12/17 [+ info]
-
Operacions auxiliars de muntatge i manteniment de sistemes microinformàtics – Inici 29/12/17 [+ info]
-
Operacions de lampisteria i calefacció-climatització domèstica – Inici 29/12/17 [+ info]
També s’ofereixen cursos de formació ocupacional de cuina i restauració de diverses duracions:
http://www.grameimpuls.cat/seccio/serveis-a-les-persones/formacio
A més de PFIs que comencen al gener (cliqueu l’enllaç). Per tenir més informació sobre la resta de la seva oferta formativa podeu dirigir-vos a les oficines centrals Can Xiquet, al carrer Rafael Casanova, 40, de Santa Coloma de Gramenet. WEB: http://www.grameimpuls.cat/
FORMACIÓ PROFESSIONAL I OCUPACIONAL I GES
A SANTA COLOMA
FORMACIÓ PROFESSIONAL
Institut Puig Castellar https://elpuig.xeill.net/
CFPM AG10 Gestió Administrativa
CFPM IC10 Sistemes Microinformàtics i Xarxes
CFPS AGB0 Administració i Finances
CFPS ICA0 Administració de Sistemes Informàtics en Xarxa
CFPS ICB0 Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma
Institut La Bastida https://agora.xtec.cat/ieslabastida/
CFPM 0101 Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural
CFPM SC10 Atenció a Persones en Situació de Dependència
CFPS 0151 Animació d’Activitats Físiques i Esportives
CFPS AEB0 Condicionament físic
CFPS SCB0 Educació Infantil
CFPS SCC0 Integració Social
Institut Les Vinyes http://www.ieslesvinyes.org/
CFPM 1601 Cures Auxiliars d’Infermeria
CFPM IP10 Perruqueria i Cosmètica Capil·lar
CFPM SA20 Farmàcia i Parafarmàcia
CFPM SA30 Emergències Sanitàries
CFPM TM10 Electromecànica de Vehicles Automòbils
CFPM TM20 Carrosseria
CFPS 1651 Dietètica
CFPS SAE0 Laboratori Clínic i Biomèdic
Català Comercial
CFPM 0101 Conducció d’Activitats Fisicoesportives en el Medi Natural
CFPM 1601 Cures Auxiliars d’Infermeria
CFPM IC10 Sistemes Microinformàtics i Xarxes
CFPM SC10 Atenció a Persones en Situació de Dependència
CURS ESPECÍFIC PER A L’ACCÉS ALS CICLES DE GRAU MITJÀ
-
Català Comercial
CURS DE PREPARACIÓ PER A LA INCORPORACIÓ ALS CICLES DE GRAU SUPERIOR
-
Institut Les Vinyes
-
Institut Puig Castellar
-
Institut La Bastida
PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ
PFIs als instituts (setembre-juny)
Institut Les Vinyes
PFI IP01 Auxiliar en Imatge personal: Perruqueria i Estètica
PFI TM01 Auxiliar de Reparació i Manteniment de Vehicles Lleugers
Institut Terra Roja
PFI CM01 Auxiliar de Vendes, Oficina i Atenció al Públic
Institut La Bastida
PFI EO02 Auxiliar de pintura
PFI GRAMEIMPULS (any natural)
Aquests cursos comencen al gener.
http://www.grameimpuls.cat/noticies/informacio-del-proces-d-inscripcio-als-pfi-antics-pqpi-1560
Els PFIs sol·licitats per part de Grameimpuls al Departament Ensenyament de la Generalitat de Catalunya són:
-
Auxiliar de Cuina
-
Auxiliar d’activitats d’oficina i en serveis administratius generals
-
Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració
-
Auxiliar de comerç i atenció al públic
-
Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic
-
Auxiliar de muntatges d’instal·lacions elèctriques, d’aigua i gas.
Podeu adreçar-vos a qualsevol de les següents adreces per poder fer les inscripcions:
• CFO La Ginesta Carrer Castella s/nº.
• Can Xiquet Rafael Casanova, núm. 40
CURS DE PREPARACIÓ A LES PROVES DE GRAU MITJÀ (CFGM)
Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau mitjà de formació professional, d’arts plàstiques i disseny, i d’ensenyaments esportius. La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés a grau mitjà és de 330 hores. Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys o els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació. però excepcionalment poden accedir-hi les persones majors de 16 anys o que els compleixin durant l’any natural en què inicien la formació. Cal tenir en compte que per realitzar les proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà s’han de tenir 17 anys o complir-los l’any natural en què es realitza la prova. La qualificació que s’obté en aquesta formació es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés. Horari: De dilluns a divendres entre les 9:30h i les 14h. Titulació: Certificat d’aprofitament. Durada: Curs anual (setembre-juny).
• Centre de Formació d’Adults Singuerlín http://agora.xtec.cat/cfasinguerlin/
• Centre de Formació d’Adults Fondo http://www.cfa-fondo.cat/matricula.html
CURS DE PREPARACIÓ A LES PROVES DE GRAU SUPERIOR (CFGS)
Aquests estudis preparen per presentar-se a les proves d’accés als cicles de grau superior de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’ensenyaments esportius. L’alumnat pot preparar la part comuna de la prova en horari de matí o tarda, la part específica, o totes dues. La durada mínima per a la preparació de les proves d’accés al grau superior és de 400 hores. Poden accedir a aquests estudis les persones que tinguin més de 18 anys o els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació. La qualificació que s’obté en aquesta formació es multiplica pel coeficient 0,20 i se suma a la nota de la prova d’accés.
Llocs:
• Centre de Formació d’Adults Singuerlín http://agora.xtec.cat/cfasinguerlin/
• Centre de Formació d’Adults Fondo http://www.cfa-fondo.cat/matricula.html
GRADUAT D’EDUCACIÓ SECUNDÀRIA (GES)
Aquests estudis permeten completar els ensenyaments bàsics i obtenir el títol de graduat o graduada en educació secundària obligatòria (GES). Es poden cursar de manera presencial en horari de matí o tarda. Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal tenir 18 anys, o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació. Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d’acord amb els criteris fixats pel Departament d’Ensenyament.
GES 1. Durada: curs anual (setembre-juny) Horari: De matí de dilluns a divendres, 9h-13,30h.
De tarda, de dilluns a divendres de 15,30h a 20h.
GES 2. Durada: curs anual (setembre-juny). A qui va dirigit: A persones que tenen 3er de la ESO aprovat o el graduat escolar, i que volen obtenir el GES. Horari: De matí de dilluns a divendres, 9h-13,30h.
De tarda, de dilluns a divendres de 15,30h a 20.30h.
Llocs:
• Centre de Formació d’Adults Singuerlín http://agora.xtec.cat/cfasinguerlin/
• Centre de Formació d’Adults Fondo http://www.cfa-fondo.cat/matricula.html
ARTICLE D’INTERÈS
I jo, en què sóc bo?” LA VANGUARDIA, 04/01/2015. ESTEVE GIRALT
Fa molt poc es va publicar a La Vanguardia un article sobre el mètode Clifton Strenghfinder, utilitzat als EUA per descobrir els talents de cada persona, i ara ja s’ha començat a aplicar experimentalment amb joves del nostre país. Es basa en l’ús d’un test que ajuda al jove fer-se conscient dels seus principals talents i poder així “prendre millors decisions alhora de triar carrera professional, siguin estudis universitaris o la feina”. A falta del test, seria un bon exercici per al vostre fill/a que intenti identificar els seus tres talents principals a partir del següent llistat.
Guia dels 34 talents
Aconseguidor: treballen intensament i tenen molta resistència. Senten una gran satisfacció estant ocupats i sentint-se productius.
Activador: poden fer que les coses succeeixin, transformant els pensaments en accions. Sovint són impacients.
Adaptabilitat: prefereixen deixar-se portar pel corrent. Tendeixen a viure en el present i a abordar les coses en la mesura que passen i descobrir el futur dia a dia.
Analític: busquen raons i causes. Tenen la capacitat de considerar tots els factors que podrien incidir en una situació.
Coordinador: poden organitzar i, a més, tenen una flexibilitat que complementa aquesta capacitat. Els agrada imaginar la forma en què les peces i els recursos poden organitzar-se per aconseguir una productivitat màxima.
Creença: tenen alguns valors fonamentals que són immutables. D’aquests valors es desprèn un propòsit definit per a la seva vida.
Comandament: tenen presència. Poden assumir el control de situacions i prendre decisions.
Comunicació: solen expressar fàcilment les seves idees. Són bons conversadors i presentadors.
Competitiu: mesuren el seu avanç comparant-lo amb l’acompliment dels altres. S’esforcen per aconseguir el primer lloc i els agraden les competències.
Connexió: confien en els vincles que connecten totes les coses. Pensen que les coincidències són escasses i que gairebé tot esdeveniment té un significat.
Consistent: són molt conscients que és necessari tractar totes les persones per igual. Intenten donar un tracte equitatiu a cada persona posant regles clares i aferrant-s’hi.
Context: gaudeixen pensant en el passat. Comprenen el present indagant en la seva història.
Deliberatiu: tenen molta cura a l’hora de prendre decisions i valorar opcions. Preveuen els obstacles.
Desenvolupador: reconeixen i conreen els potencials dels altres. Detecten els senyals de tota petita millora i n’extreuen satisfacció.
Disciplina: gaudeixen de les rutines i de l’estructura. La millor manera de descriure el seu món és per l’ordre que generen.
Empatia: poden percebre els sentiments de les altres persones en imaginar-se vivint les seves vides o situacions.
Enfocament: poden prendre una direcció, seguir-la, i fer les rectificacions necessàries per mantenir-se en el camí. Estableixen prioritats i després actuen.
Futurista: estan inspirats pel futur i per tot el que pugui passar. Inspiren els altres amb la seva visió de futur.
Harmonia: busquen el consens. No gaudeixen del conflicte i més aviat busquen zones d’acord.
Idear: es fascinen amb les idees. Són capaços de trobar connexions en fenòmens aparentment dispars.
Inclusió: són tolerants amb els altres. Es mostren conscients d’aquells que se senten marginats i s’esforcen per incloure’ls.
Individualitzar: s’interessen per les qualitats úniques de cada persona. Tenen el do de descobrir la forma en què persones diferents poden treballar juntes de manera productiva.
Col·leccionador: tenen l’anhel d’aprendre i saber. Sovint es diverteixen recopilant i registrant tota classe d’informació.
Intel·lecció: es caracteritzen per la seva activitat intel·lectual. Són introspectius i aprecien els debats intel·lectuals.
Aprenent: tenen un gran desig d’aprendre i desitgen millorar constantment. El que els estimula és el procés d’aprenentatge, més que el resultat.
Maximitzador: s’enfoquen a les fortaleses com una manera d’estimular l’excel·lència personal i grupal. Busquen transformar una cosa bona en una cosa excel·lent.
Positiu: tenen un entusiasme contagiós. Són optimistes i animen els altres amb qui han d’emprendre.
Afinitat: gaudeixen de tenir relacions properes amb els altres. Troben una profunda satisfacció treballant intensament amb amics per aconseguir una meta.
Responsabilitat: assumeixen psicològicament la responsabilitat de fer el que diuen que faran. Són compromesos amb valors estables com l’honestedat i la lleialtat.
Restaurador: són experts a lluitar amb problemes. Són bons esbrinant el que està malament i arreglant-ho.
Significació: desitgen ser molt importants als ulls dels altres. Són automotivats i els agrada que se’ls reconegui.
Autoconfiança: confien en la seva capacitat de conduir les seves pròpies vides. Tenen una brúixola interna que els dóna confiança per saber que les seves decisions són les correctes.
Estratègic: creen maneres alternatives de procedir. En afrontar un determinat escenari, detecten ràpidament les pautes i problemes importants.
Sociable: estimen el repte de conèixer noves persones i seduir-les. Obtenen satisfacció trencant el gel i establint vincles amb una altra persona.
Font: Clifton Strenghsfinder