15 de novembre: Dia de la Ciència a l’Institut Pau Vila

Tot l’alumnat de l’institut participa en aquesta jornada de commemoració de la ciència.

Els alumnes de 1r de batxillerat científico-tecnològic han preparat una gimcana amb més de 20 stands en la que hi participen els alumnes de primer i segon d’ESO. Aquests stands són molt diversos: reconeixements de fòssils, d’eines, fulles d’arbre, treballs amb el foc i el buit, coneixença de les propietats del sabó, endevinar símbols químics, reconèixer objectes per la seva olor, pel tacte, associar científics amb els seus invents… involucrant diverses àrees científiques: tecnologia, física, química, matemàtiques i ciències naturals.

Els de segon de batxillerat han preparat un seguit d’experiments científics perquè puguin realitzar els de tercer d’ESO: tallers de robòtica, de creació d’slim…. A més a més, realitzen tres tallers de matemàtiques on en un d’ells munten la cúpula de Leonardo Da Vinci.

Els alumnes de quart d’ESO realitzen una xerrada i observació del Sol, per part de professionals de l’observatori astronòmic de Sabadell i també uns pòsters sobre sortides professionals científiques. Aquesta activitat els serveix també com a orientació professional.

Tot això combinat amb sortides al Museu Blau de Barcelona, al riu Ripoll i a la Colònia Vidal.

Una experiència diferent en contacte directe amb la ciència.

Accés a l’àlbum de fotos