14 de març: dia de π [número Pi]

El 14 de març és una celebració que commemora la constant matemàtica π [Pi], perquè en el format de calendari mes/dia [tercer mes de l’any i dia catorzè: 3/14] representen els tres dígits més significatius d’aquest nombre irracional.

Amb motiu d’aquesta efèmeride, l’Àmbit de Matemàtiques ha plantejat diferents activitats a l’alumnat de primer cicle de l’ESO, per tal de treballar la infinitud del número π, l’aleatorietat de les seves xifres, el seu significat i, en definitiva, per homenatjar-lo.

Així doncs, s’ha proposat als alumnes de 1r d’ESO que elaborin, per grups, un Pituit i una Selfpi.

A partir de les xifres del número Pi han escrit un tuit de manera que el número de lletres de cada paraula sempre correspongués amb les xifres decimals d’aquest nombre.

Com que les xifres de Pi són 3 ‘141592653589…, en la frase que han construït la primera paraula té tres lletres, la segona una, la tercera quatre, la cinquena una, la sisena cinc… .

A més, cada grup s’ha fet una autofoto [selfie]  en la qual es veu com Pi està present en el nostre entorn.

Als alumnes de 2n d’ESO se’ls ha suggerit de dissenyar un pi-còmic, és a dir, una petita història il·lustrada de divulgació sobre π i les seves propietats, o bé de ficció en què π tingués un paper protagonista.

Heus ací el recull de totes aquestes petites creacions.