La Garrotxa: la comarca dels volcans i els bons aliments

El dimarts 20 de desembre de 2016 els alumnes de 1r de Batxillerat que cursen Economia de l’Empresa, Biologia i Ciències de la Terra van visitar la Cooperativa La Fageda i el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Una actvitat organitzada conjuntament per l’Àrea d’Economia del l’Àmbit de Matemàtiques i l’Àrea de Biologia i Geologia de l’Àmbit de Ciències i Tecnologia.

Va ser una sortida molt enriquidora atès que va permetre treballar diverses disciplines acadèmiques als alumnes, els quals van aconseguir els objectius que s’havien previst:

• Visitar una cooperativa arrelada al territori que ha sabut dur a terme un projecte social i empresarial d’èxit reconegut. Conèixer com una empresa pot promoure la integració social de persones amb discapacitat psíquica o malaltia mental i els permet millorar la seva qualitat de vida.
  • Comprovar la importància del rigor en l’ús i tria de les matèries primeres per l’elaboració d’un producte de qualitat. Des del viver de plantes fins a la producció de més d’un milió de iogurts a la setmana. Actualment La Fageda figura com la quarta millor empresa alimentària de l’estat.
  • Estudiar diferents conceptes sobre el vulcanisme a partir de l’activitat volcànica que va tenir la Garrotxa.
  • Conèixer la vegetació del parc natural.
  • Conscienciar l’alumnat de la necessitat de respectar i protegir els espais naturals.

Val a dir que va ser un bona sortida per acomiadar la tardor i donar la benvinguda a l’hivern, tot gaudint del paratge natural i la indescriptible bellesa de la Fageda d’en Jordà. De ben segur que repetirem l’experiència!