Una bona primavera matemàtica.

El passat  10 de maig un grup d’alumnes de 1r batxillerat científic tecnològic van anar al Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) a Cornella de Llobregat. Van ser invitats a la jornada que cada any s’organitza com a cloenda de les activitats dels Problemes a l’esprint, que es desenvolupen durant el curs en diferents nivells i que aquesta any hem participat amb alumnat de 1r i 2n d’ESO pmmacaer una banda i de 1r de batxillerat per una altra. Aquesta jornada s’organitza amb la col·laboració del MMACA amb propostes diverses de divulgació matemàtica.  Per realçar el fet que el que és interessant és l’activitat col·laborativa per a la resolució de problemes i la participació, a aquest acte es conviden tant alguns dels equips més destacats com d’altres que hagin tingut una participació interessant a criteri de la comissió organitzadora.

Van poder fer una visita, massa curta, al MMACA i resoldre alguna que altra tasca d’enginy matemàtic. Després es van lliurar uns obsequis i per acabar van poder col·laborar en la construcció de Cúpules de Leonardo. I tot amb una molt bona companyia, la del nostre benvolgut company i mestre Antoni Gomà.

I una altra alegria matemàtica: l’alumne de 3r d’ESO Oriol Ologaray va ser invitat a l’acte d’entrega de premis de la XXII Prova Cangur – 2017 que va tenir lloc el passat 29 de maig per la tarda al Teatre Poliorama de Barcelona. Va anar-hi per recollir el premi per haver quedat classificat en la 3a millor puntuació de tota Catalunya. Felicitats Oriol i a seguir així.

olo

En la prova Cangur d’aquest any només hem pogut participar amb alumnes d’ESO per coincidir amb exàmens programats de batxillerat. No obstant això, es van inscriure uns 50 alumnes. S’ha de destacar també la bona classificació dels alumnes David Giné de 2n d’ESO, Jordi Melchor i Jordi Bastons de 4t d’ESO que estan dins del 5% de les millors puntuacions.

Felicitats a tots els que participeu en aquestes activitats que ens fan pensar una bona estona i gràcies a Jessica Tomàs per la feina feta.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *