XXVIII Jornades Ecològiques a l’escola!

Enguany hem celebrat a l’escola les XXVIII Jornades Ecològiques!

Del 19 al 23 de març, tot l’alumnat de l’escola ha treballat de valent la temàtica de les Jornades Ecològiques 2018: Què puc fer joc contra el GLOBAL WARMING?

Al llarg de la setmana, des de P3 fins a 6è, han experimentat, observat, après, practicat… un munt d’activitats per conèixer quines serien les accions que podríem dur a terme, de forma individual i des del nostre entorn més proper, per combatre la malaltia que pateix el nostre planeta sobre l’escalfament global.

Aquesta 28ena edició de les Jornades a la nostra escola (portem 28 anys organitzant aquesta setmana Mediambiental) s’ha presentat a les aules a partir d’un vídeo creat pels nens i nenes delegats i delegades verds/es de cadacuna de les aules. Ells i elles han explicat com trobem el planeta actualment degut a les males accions dels humans i què podria passar si continuem sense tenir-ne cura. A partir d’aquest treball de debat, cadascun dels cicles, han organitzat activitats relacionades amb el reciclatge, amb experiments de l’efecte hivernacle, la desertització, mapes mentals sobre el tema…

A més, tots els grups-classe han pogut observar una simulació dels dos ambients, situats al vestíbul de l’escola, que representaven el logotip de les Jornades Ecològiques d’aquest curs: un ambient ple de vida (amb plantes, aigua, gespa…) i un ambient desèrtic (amb sorra, brutícia, sequera…). En aquest espai han pogut reflexionar en grup sobre les accions que eviten aquest escalfament global situant unes fletxes que indicaven la conseqüència de cadascuna, s’ha gaudit dels sons que es provoquen a cadascun dels ambients i fer un debat sobre la necessitat d’ajudar i aconseguir millorar el nostre planeta.

A més, els més grans, han gaudit de la xerrada de l’entitat GEDEN, amb la Mònica Tomàs i el Cristòbal, que els hi han donat més informació sobre l’escalfament global, i els més petits, han gaudit de l’espectacle  de titelles FAMILY CLIM, posat en escena pel Joan i la Noelia, mestres de l’escola, on a partir de diferents personatges s’endinsaven en els temes de reciclatge i cura de l’entorn. Una altra de les activitats dutes a terme ha estat la sortida a la deixalleria de Vilanova del Camí, on han conegut el seu funcionament gràcies a la bona rebuda i explicació del José Expósito (encarregat de la deixalleria) amb l’objectiu de promoure el reciclatge i la recollida selectiva.

L’activitat clau d’aquestes Jornades ha estat la Sortida Sostenible a peu i amb bicicleta al Parc Fluvial de Vilanova que es va convertir en una activitat molt ben acollida i valorada per la Comunitat Educativa gràcies a la participació i la bona organització per part de tots i totes. L’alumnat més petit va gaudir del passeig fins a la zona verda vilanovina i la tornada en autocar (aportació de l’AMPA de l’escola). Els més grans, organitzats pels mestres, van disfrutar de l’anada i la tornada amb bicicleta. Cal agrair el suport, el seguiment i l’ajuda dels agents de la Policia Local de Vilanova del Camí, que van fer-ne l’acompanyament tant a peu com amb bicicleta.

Tota una setmana que va concloure amb l’activitat de la mona ecològica. Tota l’escola reunida a la pista del centre, vam fer la lectura dels contractes de compromisos amb les accions que ens comprometíem com a grup-classe per combatre l’escalfament global. També vam cantar la cançó pròpia de l’escola per a les Jornades Ecològiques “Al Pompeu cuidem el Medi Ambient” i vam menjar les mones. En aquesta edició la mona era individual i conjuntament, per grup-classe, representaven el títol de les Jornades d’enguany, on cada alumne/a tenia una de les lletres de la frase: GLOBAL WARMING, QUÈ PUC FER JO?

Unes jornades molt esperades per a Comunitat Educativa i plenes d’aprenentatges i reflexions per conscienciar la necessitat de cuidar el nostre entorn, el nostre planeta sencer!!!!

Si voleu gaudir dels vídeos, fotos i dels treballs realitzats a cada nivell i cicle, podeu clicar en aquests enllaços:

FOTOS I VÍDEOS: clica aquí

VÍDEO PRESENTACIÓ I TREBALLS REALITZATS: clica aquí