Ruta botànica dels alumnes de 3r

Els alumnes de 3r de l’escola la Sardana han realitzat una sortida per conèixer la vegetació de la nostra població i relacionar-la alhora amb les múltiples funcionalitats de les plantes i moltes altres curiositats que giren al seu voltant com a llegendes o racons importants en la historia de  Badia.

x

Aquesta sortida no hagués estat possible sense l’Acompanyament de l’Alex i el Víctor (pla de desenvolupament comunitari), l’Eva (ràdio Badia) i la Teresa (exmestra de l’escola).

Els nens i nenes han pogut veure que a Badia en tenim moltes plantes aromàtiques que ens serveixen per fer perfums, també que moltes altres són medicinals i tenen múltiples propietats i en definitiva han descobert que les plantes i els arbres ens aporten molts beneficis per a la nostra salut i  contribueixen alhora en el nostre benestar. D’altra banda, hem descobert que són tant importants que de vegades apareixen en les banderes de països, en els antics trofeus de les olimpiades, en el símbol de la Pau…

Activitats com mirar amb consciència, parlar-ne, escoltar, olorar, tocar i tastar han sigut l’essència d’aquest volt.

Sens dubte, un altre manera de passejar i observar el nostre entorn que sembla que no els ha deixat indiferents. Una molt bona oportunitat alhora per fer-se una pregunta, Badia és una ciutat bonica?

Què hem vist que ens agrada?

“Ens agraden els jardins cuidats, escoltar el cant dels ocells, veure els carrers nets, disposar de contenidors per reciclar , tenir la sensació de viure en una ciutat tranquila i caminar pel carrer veient gent coneguda”

Què no ens agrada?

“No ens agrada veure que hi ha gent que no utlitza les papereres, trobar-nos els excrements dels gossos, que també hi hagi alguns jardins poc cuidats i  veure algunes pintades en edificis ”

1. Alexandra Dufour

Va ser un plaer organitzar i realitzar aquesta activitat comunitària i original!! Els alumnes són molt receptius i és molt interessant compartir amb ells sobre les coses boniques de Badia i les que menys… I oferir-los una mirada diferent, més “verda” sobre la ciutat… Fins aviat!!