Laboratori de lectura a la ZER!!!

Estimades Famílies de la ZER,

Els dies 11 i 12 de gener de 2024 a tots els centres de la nostra ZER varem poder gaudir d’una activitat innovadora en el món de la lectura i el gust per aquesta. Així doncs, tot l’alumnat de Primària va realitzar un laboratori de lectura i això us preguntareu què és. Així doncs, un laboratori de lectura és un espai de creació per l’alumnat on es convida a tots els assistents a experimentar al voltant de lectura entesa amb un sentit més ampli, com per exemple, llegint amb tots els sentits, fer lectura d’imatges, la creació literària com un joc i la imaginació com a forma artística. L’objectiu d’aquesta activitat és promoure la lectura envers els infants i joves.

Explicar-vos que el nostre eix central d’aquest laboratori de lectura va ser anar al “País de jamás lo creerás” a través del galió “San José” i “l’arxipèlag de les illes remotes”, on l’alumnat havien d’anar resolent petits reptes per arribar a trobar el gran mapa de l’illa i a través d’aquesta viure lectures apassionants, les quals totes es centraven en una illa. Afegir que l’alumnat va gaudir molt de l’activitat i ho va valorar molt positivament.

A continuació, us compartirem una pinzellada de l’aventura viscuda i des d’aquestes línies volem agrair al Centre de Recursos de La Noguera per haver-nos deixat el material i per haver-nos fet la formació per poder dur a terme aquest tipus d’activitat a les nostres aules.

Seguim millorant i aprenent en el nostre dia a dia, així com aproximant la lectura al nostre alumnat.

Una salutació cordial,