Convocatòria eleccions al Consell Escolar!!!

Estimades Famílies de la ZER,

Us informem que s’ha obert el període de la convocatòria de les eleccions al Consell Escolar i, per tant, us volem fer coneixedores de la següent informació:

Què és el Consell Escolar? El consell escolar és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern dels centres.

Qui forma el consell escolar? El formen els representants de tota la comunitat educativa: Equip Directiu, representant de docents, representant de famílies i representants de l’administració local (Ajuntaments dels diferents municipis de la ZER).

Quina és la funció del consell escolar als centres públics? La funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, la resolució dels conflictes, les activitats extraescolars, l’horari lectiu, … El consell escolar del centre es reuneix preceptivament una vegada al trimestre i sempre que el convoca el director/a del centre o el director/a de la ZER o ho sol·licita almenys un terç dels membres.

Com podeu participar a les eleccions del consell escolar? Presentant-vos com a candidats per representar el sector de les famílies al consell escolar i votant els candidats que considereu més representatius.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR FAMÍLIES

• A partir del 2 de novembre podeu comprovar el cens de les famílies als diferents plafons dels diferents centres de la ZER.
  • Poden ser candidats al sector de famílies: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a la direcció de cada centre de la ZER.
  • Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre. Les votacions es faran del 22 al 26 de novembre de 2021.
  • Mesa electoral: A la mesa electoral hi haurà el director i dos pares o mares que els hi hagi toca per sorteig. Actuarà de secretari/a el pare o mare de menys edat.

Els membres del Consell Escolar són escollits per un període de quatre anys.

Calendari de la convocatòria d’eleccions al Consell Escolar

2 de novembre de 2021 Convocatòria d’eleccions.

Publicació del cens a les cartelleres de  cada un dels centres de la ZER (portes principals)

Del 4 al 9 de novembre de 2021 Reclamacions del cens + Publicació del cens definitiu.
8 de novembre de 2021 Sorteig de la mesa electoral
10 / 11 de novembre de 2021 Constitució de la mesa electoral
Del 4 al 15 de novembre de 2021 Presentació de candidatures dels representants de les famílies.
16 de novembre de 2021 Publicació de candidatures
del 22 al 26 de novembre de 2021
Votacions

Lloc: Cada centre de la ZER establirà el seu espai de votació per tal que es pugui dur a terme.

Per més informació:

Consulteu la RESOLUCIÓ EDU/3043/2021, de 6 d’octubre publicat al DOGC Núm. 8521 – 13.10.2021

També podeu consultar la web: Eleccions consell escolar de centres públics

Consells Escolars de la ZER Espernallac