Castanyada 2021!!!

Estimades Famílies de la ZER,

Des d’aquestes línies us volem informar la celebració de la Castanyada a les diferents escoles de la ZER:

ESCOLA EL TERRALL

El passat 29 d’octubre, es va celebrar la Castanyada amb tot l’alumnat del Terrall, on vam realitzar diverses activitats a l’exterior, per gaudir d’aquesta festa tradicional catalana.

Primerament, vam confeccionar un portacastanyes reciclats d’uns envasos, dels quals els més petits, van decorar amb paper de diari i els més grans els vam guarnir amb plastilina.

També, vam realitzar diferents danses per cicles. L’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial vam ballar la Castanyera Rockera, una versió dels Ramones del grup Marta i Gregori. Nosaltres, els de Cicle Mitjà i Superior vam ballar Marrameu i Castanyera del grup Katumpa, i finalment, tots junts vam ballar una dansa tradicional catalana. Després, de ballar, també varem jocs cooperatius, com per exemple, un joc amb un paracaigudes gegant.

A més a més, els de l’AFA, ens van portar castanyes, les quals estaven torrades a la pastisseria La Ginesta de Castellserà i des d’aquí els hi volem agrair la seva col·laboració.

A continuació, podeu veure el recull d’imatges:

Finalment, valorem molt positivament el poder tornar a reunir-nos tota l’escola per gaudir d’aquesta festa. Tot i que malauradament la mascareta va formar part de la nostra disfressa de castanyers i castanyeres i així vam poder seguir totes les mesures de seguretat.

Redacció del text: Alumnat del Cicle Superior de l'Escola

ESCOLA RAMON GOMBAL

L’alumnat de l’Escola Ramon Gombal i de la Llar d’Infants durant la tarda del 29 d’octubre de 2021 vam celebrar la tradició de la Castanyada.

Vam sortir davant de l’escola i vam ballar 3 danses diferents. La primera, la “Castanyera rockera“, la van ballar els nens i nenes de la classe dels petits. La segona cançó, el “Galop castanyer“, la qual és una dansa tradicional, la van ballar tot l’alumnat del centre. I per acabar, els nens i nenes de la classe dels grans van ballar “Castanyera Katumba“.

A continuació, podeu veure les fotos de la celebració:

Finalment, l’AMPA de l’Escola ens va coure unes castanyes boníssimes, les quals estaven ben torradetes i calentetes. Des d’aquestes línies, volem agrair a l’AMPA la seva col·laboració en el desenvolupament de la celebració.

Va ser una tarda ben divertida i ens ho vam passar súper bé!!!

ESCOLA SANT BARTOMEU

L’alumnat de l’Escola Sant Bartomeu i de la Llar d’Infants, durant la tarda del 29 d’octubre de 2021, van celebrar la tradició de la Castanyada. Es va iniciar aquesta tradició llegint i explicant el conte de la castanyera.

Després, vam sortir al nostre pati i vam ballar dues danses diferents. La primera que era la “Castanyera rockera” i quin ritme duia la cançó i la segona era el “Galop castanyer”, la qual era una dansa tradicional que es ballava en aquesta època de l’any.

A continuació, podeu observar les instantànies de la celebració:

Finalment, l’AFA de l’Escola ens ha cuit unes castanyes boníssimes, les quals estaven ben torradetes i calentetes i n’hi ha hagut per tothom. Des d’aquestes línies, volem agrair a l’Ajuntament i a l’AFA la seva col·laboració en el desenvolupament de la celebració.

Esperem que hagueu gaudit mirant els moments de la jornada de la mateixa forma que ho van gaudir els vostres fills/es.

A reveure,