20 comentaris

1. Els/les petits/es de Butsènit

Ens va agradat moltíssim l’excursió!!!
    Va ser molt divertit disfressar-nos: de cavallers templers, manadors, reis, servents, nobles… Les capes dels cavallers amb les creus eren molt xules.
    Anar a l’Arborètum va ser molt xulo perquè vam aprendre moltes coses sobre els arbres.Moltes gràcies per les aglans que ens vau regalar, ens van agradar moltíssim.

2. Màxim

Hola, sóc el Màxim!!!

Em va agradar molt l’excursió, sobretot quan vam anar al castell de Gardeny perque ens vam disfressar i jo vaig ser el rei.

3. Abril

Hola Zer el Sió !!!

El que em va agradar més va ser l’Arborètum perquè vaig aprendre moltes coses. Hi havia molts arbres. El castell també va ser molt bonic i vaig aprendre moltes coses.

EM VA AGRADAR MOLT!!!!!!!!

ADÉU!!!!

4. Irati

Hola ZER!

Sóc la Irati. El que em va agradar més va ser anar a l’Arborètum perquè vaig aprendre noms d’arbres que no sabia.

Fins a la pròxima!

5. Aina

Hola Zer el Sió!
    Sóc l’Aina de la classe del grans de Preixens. Em va agradar molt la sortida a Lleida! A l’arribar, ens vam separar en dos grups, el grup 1, va començar visitant el que havíem de veure, mentrestant, nosaltres vam esmorzar i vam jugar una estona, n’hi havia que jugaven al pi i d’altres com jo, que vam jugar a fet i amagar. Quan ens va tocar visitar a nosaltres el Castell de Gardeny, vam fer el següent: primer, vam entrar, i després, ens vam disfressar de templers, va ser molt divertit! Vam visitar gairebé tot el Castell. Em vaig disfressar amb una capa negra, que tenia una creu vermella al final del vestit. A la Janna de l’Escola de Preixens, li va tocar disfressar-se de cuinera, i com que interpretàvem els papers, ens va haver de fer el dinar i va haver de parar la taula. L’Alejandro, també es va disfressar amb una capa negra i una creu vermella al final, igual que jo, i el Màxim, va disfressar-se de rei. Al acabar de visitar el Castell de Gardeny, vam agafar l’autocar, i vam anar a un parc d’allí a la vora a dinar. La meva mare per dinar em va preparar un entrepà de tonyina i de postres em va ficar avellanes de l’hort del meu tiet. Vam jugar una estona per allí, i vaig conèixer les nenes noves de Les Ventoses, la Jazmín i l’Avril. Més tard, vam anar a visitar l’Arborètum, va ser molt divertit! Vaig aprendre molts noms de plantes i d’arbres, vaig aprendre moltes coses sobre aquesta excursió! Al marxar cap a les escoles, els quatre de sisè, ens vam assentar darrera de tot i vam parlar tot el camí. Una excursió molt divertida, interessant i entretinguda! Adéu, fins a la pròxima sortida!

6. Naomi

Hola!

Sóc la Naomi. El que em va agradar més va ser l’ Arborètum perque ens van ensenyar molts arbres. Al castell, em va agradar disfressar-me.

7. Rosi

Sóc la Rosi. El que em va agradar més va ser anar al castell dels templers de Gardeny perquè ens vam disfressar. L’Arborètum no em va agradar tant perquè no m’agrada gaire escriure.

Fins a la pròxima!

8. Els/les petits/es de Puigverd

Hola ZER!
    Ens va agradar molt disfressar-los a dins del Castell dels templers.
    A l’arborètum ens ho vam passar molt bé perquè vam aprendre moltes coses dels arbres, vam jugar a un joc i a més, ens van regalar unes aglans súper xules!!! Moltes gràcies!!

9. Escola de Preixens

Hola! som els petits i petites de Preixens.

Ovidi: Em va agradar anar al Castell perquè em vaig disfressar i l’Arboretum, perquè vaig agafar un caqui.
    Ares: Em va agradar anar al Castell perquè em vaig disfressar i a l’Arborètum, vaig veure moltes plantes.
    Unai: Em va agradar l’Arboretum i anar amb l’autocar. Em va agradar molt l’excursió perquè em van deixar una campana al Castell.
    Emma: El que em va agradar més va ser anar a l’Arborètum perquè vam veure molts arbres. També em va agradar anar al castell perquè em van posar una petxina.
    Janna: Em va agradar anar al Castell a disfressar-me i anar a l’Arborètum perquè ens van regalar un aglà que tenia una cara dibuixada i ens van ensenyar les diferencies dels arbres.
    Cristina: Em va agradar anar amb autocar.

10. Els/les petits/es de Puigverd

Hola ZER!!
    Ens va agradar molt disfressar-nos al Castell dels templers.
    A l’Arborètum vam aprendre moltes coses sobre els arbres, vam jugar a un joc i, a més, ens van regalar unes aglans súper xules!!!
    L’excursió a Lleida va ser molt divertida!!

11. xavi

Hola ZER sóc el Xavi!
    La visita al Castell de Gardeny va ser divertidíssima perquè et feien elegir una carta ( a mi em va tocar una llança, si et tocava la llança t’havies de posar una capa negra molt xula, perquè podies fer com de vampir). A la Desiré i al mestre Jordi li van tocar posar una armadura que pesava uns 20kg.
    A l’Arborètum hi havia moltes plantes, la que em va agradar més va ser una de color taronja. Al test em pensava que en fallaria una o dues però no en vaig fallar cap. El meu germà va agafar una llavor d’una magrana però el van pillar.
    En resum, un divertiment total.

12. Gerard

Hola ZER!

El passat 30 d’octubre vam fer una sortida al Castell de Gardeny, a l’arribar vàrem esmorzar i després a ser templers per un dia! La guia ens va donar uns paperets que deien del que ens havíem de vestir. Al Màxim hi ha mi ens va tocar ser reis!

Després de la visita al castell vàrem anar a un parc a dinar. Més tard vam visitar l’Arborètum, un jardí botànic. El que em va agradar més va ser aquelles preguntes i desprès contestar la planta que tocava.

13. Dario

Hola nens i nenes!

Em va agradar molt el temple perquè ens van ficar roba de templers i jo em vaig vestir de cavaller. Quan vam acabar, vam esmorzar i després ens van deixar jugar una estona. Més tard vam fer una ruta i vam veure una caserna de militars cremada i vam anar a un edifici amb ràdios antigues i altres coses. Vam veure un camp de futbol i després vam anar a dinar a un parc.

L’Arborètum em va semblar xulíssim!

La meva nota és un 10;):)

14. Laia

Hola ZER EL Sió,

Em va agradar disfressar-me de cavaller al Castell de Gardeny, amb una capa blanca que tenia una creu vermella. Després vam anar a dinar a un parc i per últim vam anar a l’Arborètum, on vaig aprendre moltes coses dels arbres.

La meva nota és un 10!

15. Ferran

Hola ZER,

El Castell de Gardeny és un fortí que està en un turó. Hi vam anar el dimecres 30 d’octubre. A mi em van vestir de peregrí, em va agradar molt!

A l’Arborètum vaig descobrir que hi ha un avet que és per Nadal i un altre que no és per Nadal.

16. Iris

Hola amics i amigues,

El 30 d’octubre de 2019 vam anar al Castell de Gardeny, la guia amb una bossa que tenia va ficar unes targetes amb uns dibuixos. A tu quin et va tocar? A mi em va tocar una petxina amb una creu vermella i la guia em va dir que es deia peregrí i que caminaven molt i deixaven els diners al Castell de Gardeny. Perquè si algú els hi volia robar no podia perquè no en tenien.

Quan es va acabar el recorregut el meu grup va anar a fer una volta i vam veure unes cases cremades que creiem que eren de militars, després de veure´n unes quantes, quan vam mirar endarrere d’aquelles cases, vam veure un lloc que aprenien coses de la ràdio.

L’Arborètum va ser molt divertit! Vam veure molts tipus d’arbres!

17. Ian

Hola escoles,

El que em va agradar més del temple va ser el vestuari, l’anagrama i la gent que vivia al temple. A mi em van vestir de cavaller, de color blanc amb una creu vermella. Aquest castell està situat en un turó de Lleida, i es va fer a la edat mitjana.Primer vam anar a veure l’antiga caserna militar, un dels edificis estava cremat.

Després de dinar tots vam anar a jugar al parc i per la tarda vam visitar l’Arborètum de Lleida, vam veure molts arbres, flors i arbustos. L’arbre que més em va agradar va ser la surera perquè és molt tova i em va semblar molt interessant, a més no sabia d’on sortia el suro i és un material que fem anar sovint.

La meva nota és un 10 🙂 😉

18. Biel

Hola amics i amigues,

El dia 30 d’octubre vam anar a Lleida al Castell de Gardeny. Allà vam fer moltes coses com per exemple disfressar-nos. Jo vaig disfressar-me de cavaller negre. Vaig aprendre bastantes coses, alguna d’elles és que tenien una sala per guardar l’or. Em va agradar molt!

Més tard vam anar a l’Arborètum. Però abans d’entrar vam anar a dinar en un parc que hi ha allà al costat. Quan vaig entrar vam anar a deixar les motxilles i les jaquetes i després vam entrar i vam veure moltes plantes i arbres. També ens vam donar unes carpetes i uns quants llapis, per endevinar unes endevinalles. El que em va agradar més que m’expliquessin va ser que el guia ens va ensenyar una alzina surera, de la que surt el suro.

19. Izan

Hola nens i nenes de la ZER,

A Santa Maria de Gardeny, m’ho vaig passar molt bé. Em van vestir de lacai i ens van preguntar si sabíem que menjaven els templers i com ho menjaven (culleres, ganivets…).

A l’Arborètum ens van explicar que l’arbre que normalment es fica per Nadal no és l’avet. Només entrar ens van donar un full amb reptes que havíem de descobrir observant uns arbres o plantes i escoltant al guia.

La meva nota és un 10 😉 😉 😉 🙂 😉

20. Aina

Hola nens i nenes de la ZER El Sió,

El dimecres 30 d’octubre vam anar a Lleida al Castell de Gardeny. Es diu Castell de Gardeny perquè el turó on està es diu turó de Gardeny.
    Allà vam fer moltes coses però el que em va agradar més va ser disfressar-me de cavaller amb una capa blanca i una creu vermella a la vora. El que vaig aprendre que més em va agradar va ser veure al Jordi amb tota la vestimenta dels cavallers. Pesaven molt les cadenes!

Vam anar a dinar a un parc de Lleida, vaig menjar un entrepà de formatge. Quan vam acabar vàrem jugar una miqueta i per la tarda vam anar a l’Arborètum. Allà ens van donar unes carpetes amb unes endevinalles i havíem d’escriure les respostes, va ser molt divertit!
    Vaig aprendre molts noms d’arbres i els llocs on viuen! També ens van explicar que els pins poden ser de diferents tipus i que alguns tenen les pinyes més rodones i altres més allargades. Em va encantar!