Parc de trànsit 2026

El passat dijous 21 de maig, les i els alumnes de cicle mitjà de la ZER van gaudir d’una sortida al Parc de Trànsit, situat al pavelló poliesportiu municipal d’Agramunt.

Durant la jornada,  van participar en diferents activitats relacionades amb l’educació viària. Primer van rebre explicacions sobre les normes bàsiques de circulació i la importància de respectar els senyals de trànsit per garantir la seguretat de tothom.

Tot seguit, van completar un circuit en bicicleta preparat amb diferents senyals i situacions reals de circulació. Els alumnes van posar en pràctica aspectes com els passos de vianants, els semàfors, els girs i les prioritats, demostrant molta atenció i responsabilitat.

La sortida va ser una experiència molt enriquidora, ja que van aprendre de manera pràctica i divertida hàbits importants per moure’s amb seguretat pels carrers i carreteres.

Els cinc sentits, protagonistes del nostre mòbil solidari!

Aquest any, la ZER El Sió ha tornat a participar un any més a la Fira dels Somnis de Balaguer, una iniciativa solidària i plena de valors en la qual col·laborem des de fa diversos cursos.

Enguany, des de l’àrea de plàstica, l’alumnat ha confeccionat un mòbil artístic inspirat en els cinc sentits, el fil conductor que acompanya les diferents activitats i propostes del centre durant aquest curs escolar. A través de diferents creacions visuals i materials elaborats pels infants, el mòbil representa la importància de mirar, escoltar, tocar, olorar i tastar el món que ens envolta, connectant també amb les emocions i les experiències compartides.

Aquest treball ha permès potenciar la creativitat, l’expressió artística i el treball cooperatiu, alhora que l’alumnat ha pogut participar en una proposta amb un fort component solidari i comunitari.

Estem molt contents i contentes de continuar formant part d’aquesta fira i de poder aportar, un any més, el nostre petit granet de sorra a través de l’art i la creativitat.

Mireu quin mòbil més bonic!

Bicicletada escola Puigverd

El dijous dia 7, les nenes i nens de l’escola de Pugiverd van participar en una nova jornada de bicicletada. Va ser un dia ple d’activitat física, treball en equip i diversió.

Per començar el matí, van realitzar diferents jocs i proves pels carrers i espais de Puigverd, simulant una cursa d’orientació amb bicicleta. Mitjançant pistes i reptes, van haver de posar en pràctica l’orientació, la cooperació i les habilitats damunt la bicicleta.

Després de les activitats, vam iniciar el trajecte fins a Agramunt seguint la via verda, gaudint del paisatge i d’un recorregut molt agradable. Un cop allí, vam esmorzar tots junts al parc, compartint una bona estona de descans i convivència.

Finalment, vam reprendre el camí per tornar cap a l’escola després d’un matí molt complet i divertit.

Felicitats a tots els alumnes per l’esforç, el comportament i les ganes de participar.

Bicicletada escola de Butsènit

Aquests dilluns i dimecres passat les nenes i nens de l’escola de Butsènit van gaudir d’una jornada molt especial amb la bicicletada.

Els alumnes més petits van participar en diferents circuits adaptats dins i al voltant de l’escola, treballant l’equilibri, la coordinació i la seguretat viària. Després, van fer un petit tomb pels voltants del poble, gaudint de l’activitat i del bon ambient.

Per altra banda, els alumnes grans van realitzar una ruta de 15 km. El recorregut va sortir de Butsènit i va arribar fins a la Torre de Fluvià. La tornada es va fer passant per Montgai, en una sortida que va combinar esport, esforç i descoberta de l’entorn.

Volem felicitar tots els participants pel seu comportament i les ganes de passar-ho bé, així com agrair la col·laboració de totes les persones que van ajudar a fer possible aquesta activitat.

Una experiència molt enriquidora que segur repetirem!

Alumnat premiat_Sant Jordi

Fa unes setmanes es van donar a conèixer els resultats dels concursos literaris i artístics vinculats a Sant Jordi, i des de l’escola volem fer un breu reconeixement als alumnes que hi han estat premiats.

En el XLIX Certamen Literari de Sant Jordi de la Vila d’Agramunt 2026, destaquem:

  • I.M.D. (1r de Primària), que va obtenir un accèssit en la categoria de dibuix.
  • J.P.P. (5è de Primària), guanyadora del 1r premi de poesia amb l’obra Ha canviat.

D’altra banda, en el 13è Concurs de Dibuix de Punts de Llibre de la Impremta-Llibreria Marsà amb la temàtica de la guerra i la pau, felicitem:

  • D.E.B., 2n premi de la 1a categoria.

Agraïm la participació de tot l’alumnat i valorem molt positivament la seva implicació en aquestes activitats.