L’avaluació

“L’avaluació ha de ser el motor de l’aprenentatge, atès que d’ella depèn tant el què i com s’ensenya, com el què i com s’aprèn”. Neus Sanmartí.

“L’avaluació hauria de ser un punt d’avituallament on cada alumne pugui trobar el que necessita.” Jordi Domènech

Biblioteca instruments d’avaluació.

La retroacció amb l’alumnat.


Fitxa per avaluar les actuacions de la Programació General de ZER (PGZ).



Miguel Ángel Santos Guerra

Evaluar com el corazón.

Llibre.

https://mas.laopiniondemalaga.es/blog/eladarve/

https://blocs.xtec.cat/19jornadaxarxacb/

Neus Sanmartí.




https://agora.xtec.cat/zerelsio/general/lescola-a-distancia-ens-preocupa-com-aprendre-o-com-avaluar/

Phelippe Perrenoud





https://www.tresorderecursos.com/repensar-avalaucio

https://www.tresorderecursos.com/instruments

https://www.tresorderecursos.com/instruments-compartir-criteris

NORMATIVA

ORDRE ENS/164/2016, de 14 de juny, per la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació en l’educació primària.

Ordre EDU /484/2009, de 2 de novembre del procediment i els documents i requisits formals del procés d’avaluació del segon cicle d’educació infantil. Obre en una nova finestra.

RECURSOS

https://natibergada.cat/avaluacio-competencial-i-instruments-avaluacio/

http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/xarxacb/avaluarperaprendre/

http://csda.gencat.cat/ca/arees-actuacio/avaluacions-consell/

https://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cursos/curriculum/inf_pri/cape/aval/index

https://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/materials/csre/matprj/avaluacio/index

Per què és tan important el feedback?

https://drive.google.com/file/d/1inUMd86tL_GgjBmcA47Lcz79bpliCUOx/view

https://drive.google.com/file/d/1hCs0KTZgwT9C6K-HBhZvU3LL9myy74b3/view

Retroalimentació (feedback) i autoregulació